مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح توسعه سواد بین زنان و دختران عشایر این استان همزمان با ۱۱ استان دیگر کشور آغاز شد.

طرح توسعه سواد بین زنان و دختران عشایر

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، هادی زارع پور گفت: اهداف اصلی اجرای این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۱۱ استان دیگر کشور شامل ارتقای روزافزون سواد زنان و دختران عشایر ۱۰ تا ۴۹ سال، افزایش پوشش تحصیلی زنان و دختران عشایر بازمانده از تحصیل و ایجاد عدالت آموزشی بین آنان است.

وی افزود: ۴۰۰ سوادآموز زن و دختر عشایر کهگیلویه و بویراحمد در مناطق عشایری دهدشت، دنا،  چاروسا، دیشموک، لوداب و مارگون زیر پوشش این طرح قرار میگیرند و آموزش به آنها را نیز ۴۰ مربی بر عهده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۳ سال گذشته ۷۶۳ نفر از زنان و دختران عشایر استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

زارع پور عنوان کرد: اجرای این طرح در کهگیلویه و بویراحمد فرصتی ارزنده برای ارتقای کمی و کیفی شاخص های دسترسی زنان و دختران عشایر استان به منابع و امکانات آموزشی خواهد بود.

وی اظهار کرد: بر اساس این طرح توانمندسازی زنان و دختران عشایر کهگیلویه و بویراحمد در زمینههای مهارت های زندگی و اجتماعی مورد توجه است.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است.

کد خبر 485290

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha