استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر واگذاری تکمیل زیرساخت‌های پیست اسکی کوهرنگ و بارده به بخش‌خصوصی گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان باید با کمک کارشناسان وزراتخانه طرحی را برای پیست اسکی کوهرنگ ارائه دهد.  

پیست اسکی کوهرنگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اقبال عباسی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم هستند تا ۵ روز آینده طرح‌های پیشنهادی خود برای پروژه‌های اقتصادمقاومتی را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری ارائه دهند، فهرست نهایی پس از بررسی و جمع‌بندی نهایی ارائه می‌شود.  

استاندار چهارمحال و بختیاری در مورد تکمیل پروژه راه اردل- دوپلان به گورمیزه بیان کرد: در مرحله اول فردی که نقشه مصوب راه را نادیده گرفته است پس از شناسایی به دستگاه قضایی معرفی می‌شود، همچنین یک کارگروه متشکل از دستگاه‌های اجرایی از جمله گردشگری، استانداری، راه و شهرسازی و... برای تعیین مسیر جدید تشکیل و ظرف مدت یک هفته مسیر جدید تعیین می‌شود.  

وی بر واگذاری تکمیل زیرساخت‌های پیست اسکی کوهرنگ و بارده به بخش‌خصوصی، تاکید کرد و افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان باید با کمک کارشناسان وزراتخانه طرحی را برای پیست اسکی کوهرنگ ارائه دهد.  

در ادامه علی شهریارپور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: تاکنون ۱۵۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار مازاد بر اعتبار اختصاص‌یافته به پروژه‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان اختصاص یافته است، پروژه باند دوم جاده شهرکرد به بروجن، تونل زره، جاده جوزستان - ارمند از پروژه‌هایی است که در این سفر به آن‌ها اعتبار تخصیص یافته است.  

شهریارپور ادامه داد: اداره‌کل ورزش و جوانان برای تملک قسمتی از اراضی پیست اسکی چلگرد در شهرستان کوهرنگ، اعتبار لازم را از طریق منابع‌ملی پیگیری کند.  

وی به پروژه‌های مهم چهارمحال و بختیاری که در سال‌های اخیر دچار رکود بوده‌اند، اشاره کرد و گفت: برای تسریع در روند اجرای این پروژه‌ها نیاز است آن‌ها را جزو پروژه‌های اقتصادمقاومتی قرار دهیم.  

شهریارپور تأکید کرد: پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در چهارمحال و بختیاری دارای ردیف و اعتبار ملی هستند، بنابراین نیازی نیست در فهرست پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار بگیرند.  

همچنین علیرضا شجاعی، معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۳۸ پروژه از سوی دستگاه‌های اجرایی به عنوان پروژه‌های پیشنهادی اقتصادمقاومتی برای سال آینده ارائه شده است که در نهایت پس از بررسی ۳۰ پروژه برای اجرا انتخاب می‌شود.  

وی بیان کرد: ساخت ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی، احداث ۲ هزار واحد مسکونی برای روستاییان، مرمت بازگشایی ایل‌راه‌های عشایری، توسعه خوشه خاتم‌کاری شیخ شبان و... از دیگر پروژه‌های اقتصادمقاومتی سال آینده در استان است.  

کد خبر 485237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha