سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۶
۰ نفر

سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر در مناطق مختلف کشور بر اثر سوختگی بستری می‌شوند و به گفته مسئولان، درمان هر درصد سوختگی ۵ تا ۱۰ میلیون تومان هزینه دارد.

سوختگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این مطلب را دبیر نهمین همایش سوختگی کشور عنوان کرد و گفت: بیشترین آمار سوختگی در کشور مربوط به استان‌های تهران، خوزستان و مشهد است.

سیامک فرخ فرقانی گفت: آشپزخانه‌های غیراستاندارد، کپسول گاز و ساختمان‌هایی که استانداردهای آتش‌نشانی ندارند، باعث ایجاد این معضل هستند.

او اظهار کرد: در کشور ۳۵ مرکز درمانی سوختگی وجود دارد که کافی نیست و لازم است دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله تهران و شهید بهشتی هم بیمارستان‌های سوختگی راه‌اندازی کنند. الان فقط دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران مراکز درمان سوختگی دارد.

این فوق تخصص پلاستیک و زیبایی ادامه داد: سوختگی جزو ۱۵ بیماری شایع است و ششمین علت مرگ و میر و سومین عامل اختلال روانی در کشور محسوب می‌شود که بیشتر قشر فعال جامعه یعنی گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال را درگیر می‌کند.

به گفته فرخ فرقانی ۱۰ درصد سوختگی‌ها منجر به بستری می‌شود و ۹۰ درصد سوختگی‌ها سرپایی درمان می‌شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳۴ مورد سوختگی با آب جوش، ۱۲۷ مورد سوختگی ناشی از انفجار گاز شهری، ۲۷۰ مورد سوختگی ناشی از انفجار نفت و بنزین، ۱۳۵ مورد سوختگی الکتریکی (برق) و ۲۹۷ مورد سوختگی ناشی از انفجار کپسول گاز در بیمارستان مطهری داشتیم.

فرخ فرقانی گفت: با توجه به اینکه آمار سوختگی در کشور بالاتر از آمار جهانی است، ضرورت دارد که همه دستگاه‌ها در آموزش و پیشگیری از سوختگی فعال‌تر و حساس‌تر عمل کنند. چون اکنون به دلیل مشکلات مربوط به آموزش و فرهنگسازی است که موارد سوختگی در کشور بالاست.

چندی پیش رئیس انجمن جمعیت حمایت از بیماران سوخته نیز گفته بود: سوختگی در ایران ۸ برابر متوسط جهانی است و سالانه ۳۰ هزار نفر در بیمارستان سوختگی بستری می‌شوند که ۳ هزار نفر از آنها می‌میرند.

محمد فاطمی گفته بود: مرگ و میر ناشی از سوختگی در ایران بیش از ۲ برابر متوسط جهانی است.

کد خبر 484901

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha