مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

اهالی روستای شهیدآباد قلعه‌گنج در جنوب کرمان، سال‌هاست که چشم‌انتظار ۴ کیلومتر راه دسترسی مناسب هستند و علی‌رغم وجود بسترهای مناسب (آب و خاک حاصل‌خیز) برای اشتغالزایی، اهالی یکی پس از دیگری مجبور به ترک روستا هستند.

معابر روستای شهید‌آباد کرمان

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از فارس، روستای شهیدآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان قلعه‌گنج کرمان با قدمت بیش از ۵۰ سال ساکنانش در حال مهاجرت هستند.

روستای شهیدآباد دارای ۴ شهید سرافراز و چندین جانباز و آزاده قهرمان است، نبود امکانات رفاهی مناسب از جمله مهم‌ترین آنها که راه دسترسی است از مشکلات این منطقه است و ۴۰ سال است که اهالی این روستا چشم‌انتظار ۴ کیلومتر راه دسترسی مناسب هستند و علی‌رغم وجود بسترهای مناسب (آب و خاک حاصل‌خیز) برای اشتغالزایی، شهروندانش یکی پس از دیگری مجبور به ترک روستا هستند.

در۲۰ سال اخیر نزدیک به ۴۰ خانوار، روستای آبا و اجدادی خود را به‌ دلیل نبود امکانات رفاهی از جمله راه دسترسی مناسب ترک کرده و به زندگی شهری روی آوردند یا به روستاهای همجوار مهاجرت کردند.

مجید محمدی از ساکنان روستا اظهار کرد: روستای ما دارای منابع آبی غنی است به‌طوری که آب شرب نزدیک به ۱۵ روستای  همجوار از شهیدآباد تامین می‌شود ولی جاده دسترسی و معابر روستای شهیدآباد وضعیت بسیار اسفناک و نامناسبی دارند به‌طوری که با هر بار بارندگی راه ارتباطی مردم تا ۲۰ روز قطع می‌شود و مردم روستا در فصول مختلف سال با مشکل تردد مواجه هستند.

وی ادامه داد: در فصل کشاورزی و بارندگی به‌ دلیل نبود راه دسترسی، اگر یکی از شهروندان بیمار شود هیچ راهی برای انتقال او به یک مرکز درمانی وجود ندارد.

میثم یکی دیگر از ساکنان روستا گفت: به‌دلیل نبود امکانات رفاهی از جمله جاده مناسب در حال ترک روستا هستم و به محض تکمیل خانه‌ام در روستای چهلمنی مجبور هستم روستایی که در آن به دنیا آمدم و محل اشتغالم است را ترک کنم.

قاسم محمدی از ساکنان پیشین این روستا بیان کرد: من فرزند شهید هستم و خانواده ما ۱۵ سال پیش به‌دلیل نبود جاده مناسب روستای آباواجدادی خود را ترک کرده و انتظار داریم مسئولان نگاه ویژه‌ای به این روستا داشته باشند و اگر راه دسترسی روستا درست شود ما حاضریم به روستا برگردیم زیرا محل درآمد ما از همین روستاست.

عیسی محمدی جانباز شیمیایی دفاع مقدس و عضو شورای اسلامی روستای شهیدآباد اظهار کرد: نبود راه مناسب در روستای شهیدآباد موجب شد که اهالی روستا بهترین راهکار را در ۲۰ سال اخیر مهاجرت از روستا بدانند و در چند ماه اخیر نیز پدر و مادر یکی از شهدای گران‌قدر ما نیز به‌دلیل نبود راه دسترسی مناسب روستا را ترک کردند.

محمدی گفت: هزینه‌های زیادی برای خدمت‌رسانی به مردم از جمله برق و آب در روستا انجام شده است اما بلاتکلیفی جاده روستا موجب شده مردم روستا را ترک کنند و همه این خدمت‌رسانی‌ها رها شوند.

عضو شورای اسلامی این روستا ادامه داد: پیگیری برای ساخت جاده روستا به یک دردنامه برای مردم روستا تبدیل شده است و این خواسته به‌حق فریاد امروز و دیروز ما نیست بلکه ۴۰ سال است که پیش هر مسئولی رفته‌ایم و از رنج خود سخن گفته‌ایم کمتر گوش شنوایی بوده است که به این مشکل ما توجه کند.

وی بیان کرد: بحث راه از مهم‌ترین نیازهای ما محسوب می‌شود و این مساله برای مردم روستای شهیدآباد که می‌توان گفت بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی در شهرستان هستند و برای عرضه محصولات خود وجود راه ارتباطی مناسب از مهم‌ترین نیازهای آنهاست، انتظار داریم مسئولان نگاه ویژه‌ای به این روستای زرخیز و شهیدپرور داشته باشند.

کد خبر 484803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha