معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: بستن کمربند ایمنی صندلی‌های جلو و عقب برای همه سرنشینان خودروها (سواری و اتوبوس‌ها) در جاده‌های برون‌شهری و بزرگراه‌ها الزامی است و اگر سرنشینان کمربند ایمنی را نبندند، راننده جریمه می‌شود.

اتوبوس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ عین‌الله جهانی گفت: درواقع استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان وسایل‌نقلیه در جاده‌های برون‌شهری و بزرگراه‌ها الزامی است و چنانچه مسافران خودروهای سواری و نیز اتوبوس‌ها کمربند ایمنی خود را نبسته باشند، راننده مبلغ ۳۰ هزار تومان جریمه می‌شود.

سرهنگ جهانی تاکید کرد: چنانچه حادثه‌ای در اتوبوس‌های برون‌شهری رخ دهد، آسیب‌پذیرترین افراد مسافران هستند. به ویژه مسافرانی که کمربند ایمنی خود را نبسته‌اند. 

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، یادآوری و توصیه می‌کنیم که مسافران اتوبوس های برون‌شهری ملزم هستند کمربندهای خود را ببندند. تجربه نشان داده است که در تصادفات برون شهری با اتوبوس، افرادی دچار مصدومیت و حتی فوت می‌شوند که کمربند ایمنی خود را نبسته بودند اما افرادی که کمربند ایمنی خود را بسته بودند، کمتر دچار آسیب می‌شوند.

معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی تاکید کرد: با بستن کمربند ایمنی، سرنشینان خودرو گویا قطعه‌ای از قطعات خودرو هستند اما افرادی که کمربند نبسته اند مانند شیء داخل خودرو سرگردان می‌شوند که در صورت تصادف و با کوچک‌ترین ضربه یا واژگونی، به شدت پرتاب می‌شوند و به سقف، ستون یا شیشه خودرو برخورد می‌کنند.

سرهنگ جهانی گفت: نبستن کمربند ایمنی باعث می‌شود که تعداد آسیب‌دیدگان و فوتی‌ها افزایش یابد. بنابراین برای اینکه تعداد مصدومان و فوتی‌ها به حداقل برسد، کمربند ایمنی مثل یک فرشته نجات عمل می‌کند و مسافران را از آسیب شدید و مرگ نجات می‌دهد.

این مسئول در ادامه عنوان کرد: یک فیلم آموزشی در اختیار شرکت‌های حمل و نقل عمومی بین شهری گذاشته شده که آنها مکلف‌اند قبل از حرکت، این فیلم را برای آموزش مسافران در داخل اتوبوس پخش کنند تا مسافران آموزش‌های لازم در خصوص لزوم بستن کمربند و ... را دریافت کنند.

معاون اجتماعی پلیس راهور نیروی انتظامی افزود: مسافران می‌توانند هرگونه تخلف از سوی راننده اعم از سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز را به سامانه پیامکی۱۱۰۱۲۰ اطلاع دهند تا وسیله نقلیه مورد نظر در اولین پاسگاه پلیس متوقف و تذکرات لازم به راننده گوشزد شود.

کد خبر 484752

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha