مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی گفت: راه‌های اصلی و فرعی و آزاد راه تبریز - زنجان باز ولی با توجه به بارش برف و کولاک لغزنده است.

حمل و نقل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده افزود: با وجود شدت بارش و کولاک در راه‌های اصلی و فرعی آذربایجان‌شرقی نیروهای راهداری با تلاش شبانه‌روزی خود مانع از بسته‌شدن آن‌ها شده‌اند.  

وی اظهار کرد: با توجه به لغزندگی راه‌های استان رانندگان برای تردد باید خودرو خود را به زنجیرچرخ مجهز کرده و با رعایت قوانین و مقررات با احتیاط رانندگی کنند.  

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی بیان کرد: نیروهای راهداری روز گذشته  ۲۷ بهمن راه ارتباطی حدود ۱۵۰ روستای استان را بازگشایی کردند، هم اکنون راه ارتباطی حدود ۱۲۰ روستای استان بسته بوده و در صورت توقف کولاک تلاش می‌شود تا پایان امروز راه ارتباطی بیشتر این روستاها نیز بازگشایی شود.  

علیزاده ادامه داد: این روستاها در مناطق کوهستانی و برف‌گیر استان واقع هستند و بیشتر آن‌ها به علت نداشتن راه ارتباطی مناسب در اثر بارش برف و کولاک بسته می‌شود.  

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.  

طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند با استفاده از ۳۶۲ دستگاه نمک‌پاش و برف‌روب اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ۱۹۱ دستگاه اجاره‌ای این سازمان در آذربایجان‌شرقی اجرا می‌شود.  

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.  

کد خبر 484751

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha