مناطق شمال غرب، غرب و برخی نقاط جنوب غرب، شمال بوشهر، فارس، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، زاگرس و در اواخر وقت هم شمال شرق امروز دوشنبه ۲۸ بهمن بارش برف، باران و وزش باد دارند. مناطق جنوبی بارش‌ها با رعد و برق همراه است و این شرایط تا آخر هفته ادامه دارد.

باران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز خوزستان و ایلام وزش باد شدید خواهند داشت که احتمالا موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد. فردا نیز در شمال شرق بارش‌های پراکنده رخ می‌دهد و بعد از آن این سامانه از کشور خارج می‌شود.

وی گفت: سامانه بارشی بعدی چهارشنبه وارد کشور می‌شود که شمال غرب و برخی نقاط غرب، جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران و وزش باد دارند. این سامانه روز پنجشنبه روی نیمه غربی، شمال شرق و بخش‌هایی از شرق فعال است، روز جمعه شمال شرق، شرق سواحل دریای خزر و شرق البرز بارش‌های پراکنده خواهند داشت و این سامانه نیز اواخر وقت جمعه از کشور خارج می‌شود.

به گفته وی، چهارشنبه و پنجشنبه افزایش نسبی دما برای استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش‌بینی شده است.

  • بارش پراکنده در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز تهران تا ظهر در برخی ساعات گاهی بارش پراکنده خواهد داشت. از بعدازظهر کاهش ابر رخ می‌دهد، کمینه دمای امروز صبح تهران ۳ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت ۹ درجه بالای صفر می شود.

گودرزی گفت: اردبیل با دمای ۴ درجه زیر صفر و بندرعباس ۲۸ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 484739

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha