رئیس‌جمهور با بیان این‌که در مورد هواپیمای اوکراینی اشتباهی رخ داد که به علت عجیب بودن بسیار غیرقابل باور بود، گفت: نحوه کار سپاه پاسداران در پاسخ سریع و قاطع موشکی به آمریکایی‌ها و عذرخواهی پس از حادثه هواپیمایی اوکراینی را ستایش می‌کنم.

به گزارش همشهری، حسن روحانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: در مورد هواپیمای اوکراینی هم اشتباهی رخ داد که به علت عجیب بودن بسیار غیرقابل باور بود، ما در جنگ بوده‌ایم و پدافند هوایی را می‌شناسیم و در تاریخ ایران چنین اتفاقی رخ نداده بود که در پایتخت کشور کنار فرودگاه بین‌المللی چنین خطایی صورت بگیرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این خطا برای همگان عجیب بود گفت: تا زمان بازرسی و نتیجه گیری، می‌بایست یک مقام مسئولی به ما اطلاع می‌داد که این اشتباه رخ داده است، البته تخمین‌هایی در ذهن ما بود اما مقام مسئول باید اطلاع‌رسانی می‌کرد. امکان داشت این روند به صورتی تسریع شود، مثلا پنجشنبه غروب این خبر اعلام می شد. این مسئله به اعتماد عمومی لطمه زد.

روحانی با تاکید بر اینکه در اتفاق تعمدی در کار نبود، افزود: به هر حال همان نیروی مسلحی که برای ما افتخارات فراوانی آفریده است، این اشتباه را به عهده گرفت و از مردم عذرخواهی کرد. من هم از نحوه کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در داستان شهادت سردار سلیمانی که پاسخ قاطعی به آمریکا داد و هم در مورد سقوط هواپیمای اوکراینی از مردم عذرخواهی کردند و به آن‌ها اطمینان دادند که دیگر این خطاها تکرار نشود، من این رویکرد را ستایش می‌کنم.

وی افزود: ما نباید بگذاریم این مسایل به اتحاد ملی لطمه بزند، حزب، جناح و ... به جای خود خوب است و پس از انتخابات باید هر کس برنده شد را محترم بدانیم و به سراغ انجام وظایف خود برویم. متاسفانه ما مدام این مسئله را ادامه می‌دهیم و پس از انتخابات هم می‌خواهیم به مردم بگوییم اشتباه کردید، نه مردم اشتباه نمی‌کنند. هر جناح نظر خود را به ملت عرضه می‌کند و وقتی اکثریت غالب رای دادند همگان باید تسلیم شویم، مشکل این است که در برابر ملت برخی از احزاب و گروه‌ها تسلیم نمی‌شوند. شرایط ما به نحوی است که باید در کنار هم باشیم تا از مسیری که دشمنان برایمان سخت کرده به درستی عبور کنیم.

کد خبر 484679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha