دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: به دلیل این که مصوبه دولت نیاز به اصلاح دارد و هنوز ابلاغ نشده هیچ خودرویی از گمرک‌ها ترخیص نشده است.

ترخیص خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی دادفر در گفت‌وگو با میزان درباره آخرین وضعیت خودروهای دپو شده در گمرک اظهار کرد: به دلیل اینکه مصوبه دولت نیاز به اصلاح دارد و هنوز ابلاغ نشده هیچ خودرویی از گمرکات ترخیص نشده است.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در مصوبه دولت سه ایراد اساسی وجود داشت که مقرر شد این ایرادات برطرف شد، افزود: در این مصوبه آمده ترخیص خودروهای دارای ثبت سفارش و قبض انبار مجاز است در حالی که اگر خودرو دارای این دو مورد بود دیگر نیازی به مصوبه دولت نبود و می‌توانست خودروی خود را ترخیص کند.

وی گفت: در مصوبه دولت آمده بود که منشا ارز باید از طریق بانکی و معین باشد در حالی که این خودروها مربوط به دو سال گذشته هستند و تعیین منشا ارز حدود یک سال است که روال شده در حالی که در گذشته با ارز متقاضی یا بدون انتقال ارز خریداری می‌شد که باید این مورد در مصوبه اصلاح شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: ایراد سوم مربوط به خودروهایی است که در توقیف مرجع قضایی است، اگر پس پایان مهلت مصوبه دولت مرجع قضایی حکم به ترخیص این خودروها داد تکلیف این خودروها چه می‌شود که در مصوبه دیده نشده و نیاز به اصلاح دارد.

وی خاطرنشان کرد: قبل از این مصوبه هیچ مشورتی با بخش خصوصی صورت نگرفته تا این چنین به مشکل نخورد بنابراین قرار شد که اصلاح شود.

به گزارش میزان، هیات دولت چندی قبل با پیشنهاد ارائه شده در رابطه با تعیین تکلیف و ترخیص خودروهای مانده در گمرک موافقت کرده بود تا پس از حدود دو سال این خودروها ترخیص شوند که با ایراداتی که در این مصوبه وجود داشت هنوز ابلاغ نشده است.

کد خبر 484619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    0 0
    این خودروها را می توانید با قیمت مناسب و قسطی به اساتید دانشگاههای دولتی واگذار کنید تا قدر زحمات آنان که با حقوق کم فرزندان جامعه را تعلیم می دهند ادا شود.