مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان گفت: برف اخیر در این استان تاکنون ۱۸۷ مصدوم برجا گذاشت.

مصدومیت برف و یخبندان

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، پیمان اسدی اظهار کرد: این تعداد به دلیل سرخوردن، سقوط و تروما در جریان برف و یخبندان اخیر دچار مصدومیت شدند که توسط تیم‌های فوریت‌های پزشکی به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی افزود: با توجه به اینکه در این مدت ۲۱ نفر دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند، ۴۶ مادر باردار توسط فوریت‌های پزشکی استان گیلان به مراکز درمانی استان گیلان منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان بیان کرد: ۱۵۱ مورد نیز انتقال بین مراکز درمانی از سوی مرکز MCMC "مرکز پایش مراقبت‌های درمانی" توسط این مرکز انجام شده است.

وی اضافه کرد: با اشاره به امدادرسانی اورژانس در برف و یخبندان اخیر از " ۷صبح دوشنبه گذشته(۲۱ بهمن) تا ۷ صبح امروز شنبه(۲۶ بهمن) " در این مدت، یک هزار و ۴۶۵ امدادرسانی به مردم از سوی اورژانس گیلان انجام شده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان بیان کرد: در این مدت، ۴ هزار و ۵۶۷ بار زنگ واحد ارتباطات "مرکز پیام اورژانس" به صدا در آمد و بالگرد اورژانس گیلان نیز برای انتقال ۲ زن و یک مرد، ۳ بار به پرواز درآمد.

بارش سنگین برف در گیلان که از یکشنبه شب ۲۰ بهمن تا عصر سه‌شنبه ۲۲ بهمن در استان ادامه داشت، موجب بروز مشکلاتی در بخش‌های مختلف استان شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان اضافه کرد: جوان ۲۰ ساله‌ای که بر اثر بیماری قلبی در بیمارستان امینی لنگرود بستری بود، امروز از طریق امداد هوایی به بیمارستان حشمت رشت منتقل شد.

۱۱۵ گیلان دارای ۱۳۸ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه هلیکوپتر امداد است.

کد خبر 484405

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha