اداره هوانوردی آمریکا (FAA) اعلام کرد شرکت‌های هواپیمایی این کشور مجازند پروازهای خود بر فراز آسمان منطقه خلیج فارس و دریای عمان را که از پنج هفته پیش ممنوع شده بود، از سر بگیرند.

فارین پالیسی: ایران مالک خلیج فارس است

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: اداره هوانوردی آمریکا حدود پنج هفته پیش به دنبال شدت گرفتن تنش بین تهران و واشنگتن، پرواز خطوط هوایی آمریکایی را در این منطقه ممنوع اعلام کرده بود. این یک اقدام احتیاطی به منظور پیش‌گیری از وقوع اشتباهات احتمالی و جلوگیری از وقوع هرگونه درگیری نظامی بود.

آسوشیتدپرس درادامه گزارش داد: اداره هوانوردی آمریکا اعلام کرد که این تصمیم را به دلیل  کاهش وضعیت نظامی در منطقه و کاهش خطر برای پروازهای مسافربری آمریکایی در آسمان خلیج فارس اتخاذ است.

در بیانیه اداره هوانوردی آمریکا آمده است: خطر محاسبات نظامی ... که ممکن بود انجام پروازهای مسافربری خطوط هوایی آمریکا را برفراز آبهای خلیج فارس و دریای عمان تاثیر قرار دهد، به اندازه کافی کاهش یافته است.

آسوشیتدپرس گزارش داد: در اوج تنش های اخیر بین ایران و آمریکا، نیروهای ایرانی روز 18 دی بطور اتفاقی یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را ساقط کرد که منجر به کشته شدن ۱۷۶نفر شد. هدف قرار گرفتن اتفاقی این هواپیمای اوکراینی همزمان با حملات موشک های بالستیکی ایران به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق رخ داد.

کد خبر 484349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    4 1
    مگر قرار نبود از منطقه خارج شوند؟