پس از وقفه ۵ دهه‌ای و با مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران، طرح بزرگ «کلید به کلید» در دل بافت‌های فرسوده محلات منطقه ۱۸ شهرداری تهران آغاز شد.

بافت فرسوده - منطقه 18

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ تهران با بیان اینکه مدیریت شهری در این منطقه تهران در سایه تعامل با متولی اصلی نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران توانست یکی از مطالبات ۵ دهه‌ای شهروندان را در قالب طرح «کلید به کلید» اجرایی کند، افزود: در نشست اخیر ارزیابی مسائل و مشکلات ناشی از وجود بافت‌های فرسوده مسکونی در محلات که با حضور مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران برگزار شد، علاوه بر بحث و تبادل نظر در خصوص پروژه‌های مشترک عمرانی فی‌مابین، راهکارهای اجرایی برای حل و فصل این نوع از مطالبات شهروندی در بافت فرسوده محلات مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: طرح عقب‌نشینی املاک معارض واقع در کوی زینبیه از نقاط فرسوده واقع در محله ولیعصر جنوبی که بیش از ۵ دهه معضلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده، یکی دیگر از محورهای این نشست بود که با حضور مسئولین امر اجرا و دیگر مالکین نیز برای استفاده از تسهیلات ارائه شده توسط مدیریت شهری منطقه و سازمان نوسازی شهر تهران ترغیب شدند.

به گفته این مقام مسئول، طی این طرح، ملک یکی از مالکین واقع در کوی زنبیه تخریب و در ازای آن کلید یکی از واحدهای مسکونی مجتمع بهاران اعطاء شد.

فیاض یادآور شد: با تملک و عقب‌نشینی املاک فرسوده و معارض واقع در کوی زینبیه، دسترسی شهروندان به خیابان سیدالشهداء (ع) ایجاد و حجم قابل توجهی نیز از طریق این شریان ارتباطی کاهش پیدا خواهد کرد.

بر اساس تفاهم‌نامه شهرداری منطقه ۱۸ و سازمان نوسازی شهر تهران، طرح‌ها و پروژه‌های مشترکی نظیر پلازا یک هکتاری، طرح موسوم به  ۲۰۸۰، پارکینگ طبقاتی واقع در میدان شهید باقری، تم پارک صنعتی محلات خلیج فارس و ... در راستای تأمین سرانه‌های مورد نیاز شهروندان و افزایش رفاه حال آنها به اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 484304
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha