اصلا همین‌ها به او لقب کی‌روشی‌پور دادند، هرچند خدا را شکر او نبود تا ویلموتسی‌پور و اسکوچیچ‌پور هم بشود!

عادل فردوسی‌پور

به گزارش همشهری آنلاین، حدود یک سال از تعطیلی برنامه نود می‌گذرد. در سال‌هایی که نود پخش می‌شد، این برنامه در کنار انبوه هواداران و بیننده‌هایش، منتقدان سرسختی هم داشت که معتقد بودند عادل فردوسی‌پور باعث و بانی برخی آفت‌ها و مشکلات در فوتبال ایران شده است. البته نه اینکه نود بدون نقص بوده باشد اما بعضی از اتهاماتی که به این برنامه وارد می‌شد واقعا عجیب و دور از انصاف بود. حالا که به پایان یک سال کامل بدون نود نزدیک می‌شویم، بد نیست فهرست برخی از این اتهامات را مرور کنیم و انصاف بدهیم که آیا آنها منطقی و عادلانه بودند یا نه؟ شما قضاوت کنید آیا بدون عادل این نقایص و کاستی‌ها برطرف شده؟

  تعداد تماشاگران بیشتر شد؟

یکی از تکراری‌ترین انتقادات امیر قلعه‌نویی از عادل فردوسی‌پور این بود که او و برنامه‌اش باعث ریزش تماشاگران فوتبال شدند. اعتقاد امیرخان این بود که عادل زیادی به وجوه منفی فوتبال پرداخته و مردم را دلزده کرده است. حالا اما یک سال بعد از غیبت عادل، آیا مردم نسبت به فوتبال دلگرم‌تر شده‌اند؟ آیا تماشاچیان بیشتری به استادیوم می‌روند؟ به تیم‌های دیگر کاری نداریم اما در طول همین فصل حداقل 10مصاحبه از امیر قلعه‌نویی می‌آوریم که بابت کم‌لطفی هواداران سپاهان و حضور کم‌تعدادشان در ورزشگاه اعتراض کرده؛ اعتراضاتی که گاهی لحن تند هم داشته است. خب، الان دیگر مشکل از کجاست رفقا؟

  بداخلاقی سکوها کمتر شد؟

همیشه از نود ایراد گرفته می‌شد که هواداران را بیش از حد تحریک می‌کند و با ایجاد حساسیت کاذب، خشم و خشونت را به سکوها می‌کشاند. بر همین اساس هم خیلی از بداخلاقی‌های موجود در ورزشگاه‌ها به عادل و نود نسبت داده می‌شد. با وجود این، امسال که نود نبود، وضع سکوها از هر زمان دیگری بدتر شد. اتفاقات اواخر فصل گذشته در لیگ و جام حذفی آنقدر وحشتناک بود که عملا باعث شد فصل جدید با تأخیری 2 ماهه آغاز شود. در داربی رفت تقریبا از نصف ظرفیت ورزشگاه استفاده شد تا اتفاق بدی رخ ندهد و البته در داربی برگشت هم ورزشگاه پر نشد. سوال اینجاست که حالا که عادل نیست و جو را مسموم نمی‌کند، چرا استادیوم‌های‌مان بوی عطر و گل نگرفته؟

  مربی و مدیر به جان هم نیفتادند؟

می‌گفتند یکی از بدی‌های عادل این است که افرادی را که جایگاه‌شان با هم برابر نیست، در مقابل هم قرار می‌دهد؛ مثلا فضایی مهیا می‌کند که بازیکن به جان مربی بیفتد و مربی رودرروی مدیر بایستد. حالا اما در دوران تعطیلی نود، آیا شاهد رفتارهای این‌چنینی نبوده‌ایم؟ آیا جز این است که سردار آزمون علنا در تلویزیون گفت همه بازیکنان دور هم جمع شدند و گفتند: «حال نمی‌کنیم» ویلموتس سرمربی‌مان باشد؟ جز این است که برخی مدیران باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال رسما سرمربی موفق‌شان را پیچاندند و دور زدند؟ اینها هم تقصیر عادل بود؟ اصلا عمر حضور این مربیان خارجی به دوره حیات نود خورد؟ الان که دیگر قربانش برویم اینستاگرام مجال نمی‌دهد کسی دنبال برنامه تلویزیونی باشد؛ مربی و بازیکن و مدیر طوری به جان هم می‌افتند که مجادله‌های نود در مقایسه با آنها بازی مهدکودکی به‌نظر می‌رسد!

  قیمت‌ها پایین آمد؟

گروهی هم بودند که عقیده داشتند عادل فردوسی‌پور با بها دادن به یکسری از بازیکنان و مربیان ایرانی و خارجی قیمت آنها را افزایش می‌دهد. این جماعت، برنامه نود را «عامل تورم» فوتبال ایران می‌دانستند اما حالا که 2 پنجره تابستانی و زمستانی بدون نود گذشته، قیمت‌ها کمتر شده؟ این روزها چیزهایی از بازار می‌شنویم که حیرت‌انگیز است؛ از قرارداد بازیکنان یک تیم خاص که دسته‌جمعی و هماهنگ افزایش پیدا کرده تا فلان مربی ایرانی که برای یک فصل، هفت‌ونیم میلیارد پول گرفته! مبلغ رضایتنامه این یکی مربی هم بماند. راستی آیا منتقدان فردوسی‌پور در جریان هستند که قرارداد ویلموتس و دستیارانش سالانه حدود 3میلیون یورو بسته شد و قلب مهدی تاج را به این روز انداخت؟!

  بحث حق پخش مطرح شد؟

یکی از پرتکرارترین نقدها روی عملکرد 20ساله برنامه نود این بود که عادل چرا از نفوذش برای بحث در مورد حق پخش تلویزیونی استفاده نمی‌کند. این مسئله در حالی مطرح می‌شد که به هر حال فردوسی‌پور کارمند صداوسیما بود و طبیعتا این سازمان اجازه نمی‌داد در برنامه‌ای که خودش روی آنتن می‌برد، علیه منافعش اقدام شود. مسلما هر حرکت عادل در این مورد بدون هماهنگی با مدیران سازمان، می‌توانست خیلی خیلی زودتر از این حرف‌ها به خاموشی چراغ نود بینجامد. به هر حال اما الان که فردوسی‌پور ترسو(!) نیست، آیا کسی در تلویزیون در مورد حق پخش حرف می‌زند؟ آیا واقعا این جماعت ستاره و مربعی که روی آنتن پیراهن می‌فروشند، توان احقاق حق فوتبال را دارند؟

بدون «اسکوچیچ‌پور»، نیمکت تیم ملی به ایرانی‌ها رسید؟

گروهی از مربیان داخلی هم معتقد بودند عادل مروج فرهنگ استفاده از مربی خارجی است و حق آنها را پایمال می‌کند. اصلا همین‌ها به او لقب کی‌روشی‌پور دادند، هرچند خدا را شکر او نبود تا ویلموتسی‌پور و اسکوچیچ‌پور هم بشود! فقط سوال این است که بدون فردوسی‌پور نیمکت تیم ملی به شماها رسید؟ اصلا از انتخاب‌هایی که جای کارلوس کی‌روش شد، راضی هستید؟

کد خبر 484141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    22 3
    خدا لعنت کند کسی که باعث تعطیلی برنامه نود شد عادل جان همیشه در قلب مان جاداری
  • مهدی US ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    26 4
    ای بابا. تا بوده همین بوده. من دلسوزتر از عادل برای فوتبال ایران ندیدم. متاسفانه بعضی ک موفقیت خودشون و اطرافیانشون رو ارجح تر از موفقعیت ایران میدونن همیشه سنگ اندازی میکنن و از پست و مقامشون حداکثر سواستفاده ها رو میکنن. دقیقا همین نورد تو حکومت ایران هم مشاهده میشه. هیچ وقت با هم هماهنگ نبودیم و خواستیم همدیگرو به زمین بزنیم واسه همین بیشترین ضررو به ایران میزنیم. متاسفمـ
  • علی مزینانی IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    26 6
    عادل و نود باید حذف میشدند چون آقایان که دارن پول بیت المال میبرن راحتر بتون ببرن و باند بازی و لابی گری راحت تر باشه بدون عادل بیلیط فروشی ها رو مردم یادشون هست مدیر ،،، شبکه 3 اون دنیا جلوت میگیرم
  • علی حجتی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    19 1
    عادل جان همیشه در قلبمان میمونی تا ابد !!!!
  • رضا IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    19 3
    خدا لعنت کنه باعث و بانی حذف برنامه نود و که بخاطر منافع خودشون تعطیلش کردن آخه فردوسی پور داشت دست اینها رو رو میکرد
  • مهدی صیادی SG ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    14 3
    آقای فروغی..بیا جواب بده و پاسخگوی احساسات میلیونها ایرانی باش.
  • علیرضا DE ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    19 3
    بله عادل فردوسی پور چون مرد بود چون چاپلوسی بلد نبود چونکه دزدگیر بود از وقتي عادل رفته چه اتفاقاتی افتاده ایشان خود یگ فرهنک بود
  • علی سلیمانی IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    24 4
    عادل فردوسی پور به تنهایی حریف کل سازمان صدا و سیما شده
  • رابین IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۵
    30 13
    هرچه بدبختی داشتیم از همین آقای عادل فردوستی پور بود شمایی که طرفداریش میکنین شما ها همان حذب پرچم هستین یک روز علیه او یک روز با او چند استان در ورزشگاه فوش به عادل دادن بخاطر اهانتش به مردم اون شهرها چقدر وقتی صحبت پرچم ایران و تیم ملی میشد با خنده تمسخر میکرد چقدر مربیان و بازیکننان بخاطر حرفهای این آقا تخریب شدن والله من تو هیچ جا ندیدم يه گزارش چی بیاد کارشناس فوتبال بشه. کاپلو با اون همه بازی و مربی گریش و مربی تیم های بزرگ دنیا تازه تو تلوزیون ایتالیا کارشناسی بازی رو میکنه بعد این اقا همکاره فوتبال ماشده بود و هرحرفی که خودش دوست داشت باید همون میشد. کارشناس میگفت خطا نیست این آقا میگفت دوباره نگاه کن ببین پنالتي نیست و از این قبیل مسخره بازیهای دیگر
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
      6 1
      چرت نگو
  • حیدر باقری IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    4 3
    آقای فردوسی پور یک نعمت بزرگی برای ما فوتبال دوستان بود که از ما ناجوانمردانه گرفتند
  • رضا BE ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
    3 6
    تمام اخلاق های زشت وناپسند مثل مسخره کردن-غیبت -افترا-تهمت-دروغ-بجان هم انداختن افراد-شایعه سازی-کنف کردن دیگران-بی احترامی به بزرگترا-....چیزهایی بودکه ازطریق تلویزیون وبرنامه هایی مثل نودوآدم هایی مثل عادل فردوسی پور.....درخانواده ها وجامعه نهادینه شد.
  • آرسان ایلامی AE ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    0 0
    بد نگوییم به مهتاب اگر تب داریم
  • احمد غلامی IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
    1 0
    عالی