برف روزهای اخیر در جاده‌های کشور هیچ تلفات و مصدومی نداشته است و اخبار مربوط به کشته و مصدوم مربوط به وقوع بهمن در رودبار است.

برف

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با بیان این خبر در گفت‌وگو با همشهری‌آنلاین گفت: بحث فوتی فقط مربوط به بهمن در یک روستای رودبار است که گفته می‌شود سه خانوار در آنجا ساکن بودند، اما مشخص نیست چه تعداد مصدوم و کشته دارد.

«حامد سجادی» افزود: در حال حاضر نیروهای امدادی در حال جست‌وجو هستند و تا نتایج آن مشخص نشود، نمی‌توان آمار دقیقی داد. این حادثه ربطی به برف جاده‌های گیلان ندارد.

وی درباره وضعیت جاده‌های گیلان اظهارکرد: برف گیلان مربوط به دو محور سراوان به امامزاده هاشم(ع) و سراوان به فومن بود. اگرچه تقریبا همه محورهای استان گیلان درگیر برف بودند، اما آنچه که بحران ایجاد کرد مربوط به این دو محور بود.

به گفته سجادی، عملیات امدادونجات در محدوده محور امامزاده هاشم(ع) به سمت سراوان و رشت حدود ۲۰ کیلومتر است که از ۶ صبح دیروز با حضور نیروهای جمعیت هلال احمر، پلیس راه، راهداری و یگان‌های نظامی و انتظامی آغاز شده‌است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: از آنجاکه حجم و سطح برف کم‌سابقه بود و مه و طوفان وجود داشت، ترافیک ایجاد و شرایط امدادرسانی در ساعاتی سخت شد. در ادامه کار نیروهای عملیاتی وارد شدند و دستگاه‌های راهداری هم بحث برف‌روبی و باز کردن جاده را آغاز کردند. در کنار آن نیروهای هلال احمر بحث توزیع اقلام موردنیاز خوراکی را تا ۴ بعدازظهر بین مردم انجام دادند.

وی افزود: در مجموع در این دو محور به حدود ۵۷۹۱ نفر امدادرسانی شده است. حدود ۱۴۳۰ نفر را که در داخل خودروهای خود گرفتار شده بودند به اماکن عمومی امن مانند مساجد، مدارس و حسینیه‌ها منتقل و اسکان اضطراری دادیم و اقلام مختلف غذایی و زیستی در اختیارشان قرار دادیم. بیش از ۶۰۰ نیروی عملیاتی درگیر بودند و بیش از ۱۲۰ دستگاه خودروی عملیاتی فعالیت امدادرسانی داشتند.

سجادی اضافه کرد: صبح چهارشنبه ۲۳ بهمن یک لاین محور سراوان و رشت به امامزاده هاشم(ع) به سمت قزوین بازگشایی شد و خودروها به سختی تردد داشتند. اما محور سراوان به فومن هنوز بازگشایی کامل نشده و نیروهای عملیاتی هنوز درگیر هستند.

به گفته وی، در حال حاضر نیروهای امداری مشغول رهاسازی خودروها هستند وگرنه مسافران به نقطه امن منتقل شده‌اند و از ساعت ۶ بعدازظهر دیروز هیچ فردی در جاده نمانده است. ۱۸۰۰ پتو، ۱۲۰۰ بسته غذایی، ۲ تن خرما، ۱۳۰۰ قرص نان و ۲۵۰۰ آب معدنی، ۱۵۰۰ کنسرو و ۲۳۰۰ بسته بیسکوئیت بین مردم توزیع شده است.

امدادرسانی در سطح کشور

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور این اقدامات را فقط مربوط به ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد و ادامه داد: در سه روز گذشته در ۱۴۵ محور کوهستانی سطح کشور درگیر عملیات بودیم و به بیش از ۲۰ هزار و ۷۱۶ نفر عملیات امدادرسانی انجام شد. ۵۴۴۰ نفر هم در ۲۱ استان کشور اسکان اضطراری شدند. عملیات رهاسازی ۸۰۹ دستگاه خودرو انجام شده  و بیش از ۱۳۷۰ نفر نیروی عملیاتی درگیر عملیات نجات و رهاسازی خودروها و افراد بوده‌اند.

وی ادامه‌داد: دیشب مجبور شدیم در محور سراوان به فومن حدود ۲۰۰ خودرو را رها کنیم و مسافران را منتقل کنیم. اما امروز صبح که هوا هم مناسب بود خودروهای امدادی عملیات انتقال خودروها را آغاز کردند و من فکر می‌کنم تا پایان وقت امروز همه خودروها در هر دو محور رهاسازی شوند.

کد خبر 483995
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha