عبور آزمایشی از منطقه یک آزادراه تهران - شمال با دستور رئیس‌جمهوری از ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه ۲۳ بهمن آغاز شد.

آزادراه تهران - شمال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی که از صبح امروز برای نظارت بر عبور آزمایشی از آزادراه تهران-شمال در این پروژه حضور دارد، از تاکید وزیر راه و شهرسازی بر آمادگی کامل پروژه برای افتتاح خبر داد و گفت: بر اساس دستور وزیر راه، باید تا ۳۰ بهمن‌ماه تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات شرکت‌های پیمانکاری با اتمام کار خود از پروژه خارج شوند و مسیر برای افتتاح رسمی آماده شود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: عملیات اجرایی منطقه یک آزادراه تهران - شمال مدت‌هاست به اتمام رسیده و آنچه در حال انجام بود، در ارتباط با ارتقای سطح ایمنی پروژه صورت می‌پذیرفت. این عبور آزمایشی هم در همین راستا و جهت تست مسیر، تجهیزات و موارد ایمنی است و بهره‌برداری رسمی با حضور رئیس‌جمهوری در اسفندماه خواهد بود.

خادمی با اشاره به توان بالای مهندسی داخل کشور اظهار کرد: آنچه امروز مشاهده می‌کنیم حاصل تلاش مهندسان ایرانی است که توانسته‌اند این پروژه عظیم را مطابق استانداردهای روز دنیا به سرانجام برسانند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: باید این مساله را در نظر داشته باشید که ۸۰ درصد کار در منطقه یک آزادراه تهران - شمال از ابتدای سال ۱۳۹۴ تاکنون انجام شده،  یعنی هر سال تقریبا به اندازه ۱۹ سال گذشته کار شده است.

وی ادامه داد: در طول این ۵ سال به طور متوسط ۵ هزار نفر به طور مستقیم با ۱۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی در بالای ۱۰۰ جبهه کاری با تمام توان شبانه­‌روز فعالیت کردند.

  • نرخ عوارض قطعه اول آزاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد نرخ عوارض مشخص شده و پیشنهاد آزادراه تهران-شمال بر اساس برابر هزینه‌ها بوده، اما با توجه به آنکه این آزادراه با هماهنگی بنیاد مستضعفان و دولت ساخته شده در تلاش هستیم نرخی برای این مسیر تعیین کنیم تا فشار چندانی به مردم و مسافران برای تردد از این آزاد راه ایجاد نشود.

قرار است از ساعت ۱۲ تا ساعت ۱۴ امروز به مدت ۲ ساعت از فاز یک آزادراه در اتوبان همت تا شهرستانک بهره برداری شود.

حدود ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت این قطعه هزینه شده که اگر این هزینه‌ها با نرخ‌های امروز انجام می‌شد به ۱۰ هزار میلیارد تومان می‌رسید.

شنیده‌ها حاکی از آن است نرخ عوارض این قطعه زیر ۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

کد خبر 483931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha