مرکز مدیریت راه‌ها همزمان با بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور، محدودیت‌های ترافیکی برای آخر هفته در برخی جاده‌ها اعمال کرده است.

جاده

به گزارش همشهری‌آنلاین، مسئول مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت‌: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۳  روز جمعه ۲۵ بهمن تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۶ بهمن در محور هراز از رودهن به سمت آمل ممنوع است.

ایمان محرابی‌نیا چهارشنبه ۲۳ بهمن در گفت‌وگو با فارس افزود: با تشخیص پلیس راه در منطقه، تردد ‌وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز جمعه ۲۵ بهمن تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۶ بهمن از آب اسک به رودهن در محدوده مشاء‌ یک‌طرفه خواهد بود.

وی ادامه‌داد: در محور کندوان تردد خودرو از ساعت ۱۳ روز جمعه ۲۵ بهمن تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۶ بهمن از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است. همچنین با تشخیص پلیس راه در منطقه، تردد وسایل نقلیه از ساعت ۱۶  روز جمعه ۲۵ بهمن تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۶ بهمن از مرزن‌آباد به سمت کرج به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

محرابی‌نیا اضافه‌کرد: تردد تریلر(غیر از حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی) از ساعت‌ ۸ تا ۲۴ روز جمعه ۲۵ بهمن در محور ‌فیروزکوه (قائمشهر-تهران) از مسیر شمال به جنوب ‌ممنوع است.

مسئول مرکز مدیریت راه‌ها اظهار کرد: تردد کامیون (غیر از حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی) از ساعت ‌۶ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۳ و ۲۴ بهمن و نیز از ساعت ۶ روز جمعه ۲۵ بهمن تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه ۲۶ بهمن و همین‌طور از ساعت ۶ تا ۱۲ ‌روز شنبه ۲۶ بهمن‌ماه از محور هراز ممنوع است.

وی اضافه کرد:‌ تردد ‌تریلر و کامیون در محور کندوان و تردد تریلر در محور هراز کماکان ممنوع است. تردد موتورسیکلت تا ساعت ۱۲ روز شنبه ۲۶ بهمن از محورهای کندوان، هراز، فیروزکوه و جاده تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است.

  • ‌انسداد ۲۱ جاده

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها بیان کرد:‌ در حال حاضر محور رامیان-اولنگ-شاهرود واقع  در استان‌های گلستان و سمنان، جاده فرعی شمشک - دیزین، ‌ جاده شهداد-نهبندان‌ و محور سی‌سخت-پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد و جاده وازک-بلده در استان مازندران، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

به گفته محرابی‌نیا، همچنین در حال حاضر ‌محور گنجنامه - توسرکان در استان همدان، محور پونل -خلخال در استان‌های گیلان و اردبیل و محور سروآباد -پاوه‌ واقع در استان کردستان، محور ‌فنوج-کتیج-رمشک  واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان‌ و محور خرم آباد -پلدختر واقع در استان لرستان‌ به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

وی افزود: محور زنجان- تهم - چورزق در استان زنجان، محور دندی - تکاب‌ واقع در استان زنجان، محور ایرانخواه - تکاب‌ واقع در استان کردستان، محور فومن-سراوان‌ واقع در استان گیلان و محور قدیم رشت-قزوین‌ واقع در استان گیلان همچنین آزادراه رشت-قزوین‌ واقع در استان گیلان ‌به دلیل بارش برف و نبود ایمنی کافی مسدود است.

محرابی‌نیا افزود: همچنین محور دلگان - زهکلوت‌ واقع در استان هرمزگان، محور جاسک - بشاگرد واقع در استان هرمزگان، محور رودبار - کهنوج‌ واقع در جنوب استان کرمان، محور چلگرد - بازفت - مسجد سلیمان‌ واقع در استان چهارمحال وبختیاری‌ و محور اردبیل - خلخال‌ واقع در استان اردبیل به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

  • ترافیک سنگین

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها با اشاره به این‌که آزادراه و محور قدیم قزوین-رشت مسدود است، از وجود ترافیک سنگین در محور فیروزکوه مسیر شمال به جنوب در محدوده تونل شیرگاه خبر داد.

‌ وی از بروز ترافیک نیمه‌سنگین در آزادراه کرج - تهران محدوده گرمدره گفت و افزود: دوربین‌های نظارت تصویری در آزادراه قزوین-کرج حدفاصل ساسانی تا پل فردیس‌ و همچنین در محور شهریار - تهران محدوده شهر قدس ترافیک سنگین نشان می‌دهد.

  • بارش در خراسان و سیستان

محرابی‌نیا با اشاره به بارش پراکنده برف و باران در برخی از محورهای استان خراسان شمالی از بارش باران در برخی از محورهای استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌ها تأکید کرد: راننده‌ها برای تردد در محورهای کوهستانی و برفگیر کشور ‌زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی داشته باشند. همچنین‌ با توجه به احتمال سقوط بهمن در محورهای کوهستانی با احتیاط تردد کنند.

تردد با زنجیر چرخ

در همین حال رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از لزوم تردد با زنجیر چرخ در محورهای استان گیلان خبر داد.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور اظهار کرد: براساس آخرین گزارش‌های دریافتی هم اکنون  تردد در اکثر محورهای استان گیلان فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است. همچنین برای تردد در محورهای زنجان-طارم، زنجان-دندی، قیدار-ابهر در استان زنجان نیز باید زنجیر چرخ به همراه داشت.

وی افزود: یک لاین از محور آزادراهی قزوین-رشت بازگشایی شده است و تردد به آرامی در جریان است، اما جاده قدیم این محور همچنان مسدود است. تاکید ما بر این است که محورهای استان گیلان همچنان مناسب سفر نیست.

رحمانی گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها کولاک در محورهای اردبیل-سراب، اردبیل-آستارا استان اردبیل و برخی از محورهای گیلان و زنجان مشاهده می‌شود. همچنین شاهد بارش باران در محور زاهدان-خاش و میرجاوه استان سیستان و بلوچستان هستیم.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا وزش باد همراه با گرد و خاک در محور نهبندان-زاهدان استان خراسان جنوبی گزارش شده است.

وی افزود: ترافیک در مسیر آزادراه قزوین به کرج در محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس نیمه‌سنگین است.

کد خبر 483912

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    0 0
    ممنون از اینکه وضعیت راهها را اطلاع رسانی می کنید