سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۱
۰ نفر

یک مامور بهداشتی در یکی از محلات پکن پایتخت چین دمای بدن شی جین‌پینگ، رئیس‌ جمهور چین را که ماسک محافظ به صورت دارد، اندازه می‌گیرد.

ٓXi Jinping

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرانس ۲۴ شی جین‌پینگ، رئیس‌ جمهور و رهبر حزب کمونیست چین که کوروناویروس جدید را «دیو» نامیده است، در دیدار نادری روز دوشنبه ۱۰ فوریه به سراغ کارکنان بهداشتی و بیماران مبتلا به کوروناویروس در یکی از محلات پکن رفت.

شی در این دیدار گفت وضعیت در کانون شیوع ویروس «هنوز بسیار وخیم» است و خواستار «اقدامات قاطع‌تر» برای مهار انتشار همه‌گیری در چین شد.

شی از هنگام اوج‌گیری شیوع کوروناویروس در استان هوبئی چین که تا به حال بیش از ۴۰۰۰۰ نفر را دچار خود کرده است، عمدتا از انظار عمومی پنهان مانده بود.

او لی کی‌کیانگ، نخست‌ویر  را مامور رهبری یک گروه کاری برای مقابله با شیوع ویروس کرده بود و لی بود که ماه پیش از منطقه صفر شیوع در شهر ووهان دیدار کرد.

رسانه‌های دولتی چین گزارش کردند شی روز دوشنبه با ماسکی آبی‌رنگ و روپوش پزشکی سفید به دیدار پزشکان در بیمارستان دیتان پکن رفت، شاهد درمان بیماران بود و از طریق ارتباط ویدئویی با پزشکان در شهر ووهان صحبت کرد.

JU PENG / XINHUA / AFP

کد خبر 483725

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha