حجت الاسلام دعایی از قول اسحاق جهانگیری گفت: شهید سلیمانی پذیرفته بود که برای حل مسئله حصر وساطت کند.

سردار قاسم سلیمانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات از قول اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری نقل کرد که شب قبل از عزیمت شهید سلیمانی به منطقه، از او درخواست کرده با توجه به جایگاهی که نزد رهبر معظم انقلاب دارد، برای حل مسأله حصر و تلطیف ارتباط اصلاح‌طلبان وساطت کند که آن شهید نیز ضمن پذیرش، این امر را به پس از بازگشت از سفر موکول کرده بود.  

دعایی در این باره به «جماران» گفت: «او (شهید سلیمانی) می‌دانست من برای بازگرداندن فضای ملاطفت و مهر فی‌مابین آقای خاتمی و رهبر معظم انقلاب و بیت ‌ایشان، تلاش‌ها و حرکت‌هایی داشته‌ام، حاج قاسم حتی می‌دانست که ما بعد از کنار رفتن آقای خاتمی و انزوای ایشان برای نوعی ادای احترام و نشان‌ دادن یک وفای ویژه سالروز تولدشان را آنجا می‌رویم و تبریک می‌گوییم. ایشان یک بار به من گفت، «شما با ارتباطاتی که داشته‌اید سعی کنید مسأله بین آقا و اصلاح‌طلبان را حل کنید و پیگیری کنید.» این یک خواسته خیلی خیرخواهانه بود.»

او اضافه کرد: «آقای جهانگیری گفت، ما شب قبل از اینکه حاج قاسم به منطقه برود با ایشان صحبت کرده بودیم که به‌دلیل اعتماد و علاقه‌ای که آقا به ایشان دارند برای وساطت ایشان خدمت آقا حرکتی صورت بگیرد و ایشان تلاشی کند که روابط بین دوستان تلطیف شود؛ بخصوص طیف مورد حصر. چون یک نگرانی وجود داشت که به‌دلیل سن بالای آنها و شاید بیماری اتفاقاتی بیفتد که خوشایند نباشد. می‌گفت با حاج قاسم صحبت کردیم و حاج قاسم هم پذیرفت که مطرح کند و گفت، «من وقتی از سفر برگشتم سعی می‌کنم که دنبال کنم.» یعنی دراین موقعیت بود که هم بشنود و هم بپذیرد.»

کد خبر 483558

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    2 7
    افسوس که دلواپسان نگذاشتند
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    4 4
    شهید حاج قاسم سلیمانی هیچ موقع برای کسانی که مرتکب جرم شده اند و انقلاب را با چالش مواجه نموده اند وساطت نمی کرد.