سر و صدای زیادی از داخل مدرسه شنیده می‌شود. وارد حیاط می‌شویم. انواع غذاهای رنگین از قبیل سالاد ماکارونی، الویه، خوراک ماکارونی، انواع ساندویچ، چیزکیک، سمبوسه و... طوری هنرمندانه روی میزها چیده شده است که اشتهای هر تازه واردی را بر می‌انگیزد.

جشنواره غذا در فرنام

همشهری آنلاین-مهین قاسمخانی:جمعی از والدین از ساعت‌ها قبل همراه فرزندان خود به مدرسه آمده‌اند تا این میزها را مهیا کنند. قرار است امروز یک جشنواره غذا در مدرسه ابتدایی «فرنام» شهرری برگزار شود. جشنواره‌ای خودجوش و مردمی که قرار است عواید حاصل از آن تماماً صرف کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان شود.

همشهری آنلاین‌ـ مهین قاسمخانی: زنگ تفریح به صدا در می‌آید و دانش‌آموزان با خوشحالی به طرف میزهای غذا می‌روند. مربیان به بچه‌ها گفته‌اند که خوراکی با خود به مدرسه نیاورند. بوفه هم تعطیل شده تا همه بچه‌ها میان‌وعده خودشان را از غذاهای جشنواره تهیه کنند. «لیلا جعفرخان تهرانی» مدیر مدرسه فرنام می‌گوید: «هرازگاهی جشنواره‌هایی را در مدرسه برگزار می‌کنیم، اما این بار تصمیم گرفتیم جشنواره‌ای که برگزار می‌کنیم کاملاً هدفمند باشد. این سن بهترین زمان برای آموزش و نهادینه کردن آموزه‌های دینی و اخلاقی در بچه‌هاست. با توجه به جاری شدن سیل در مناطق محروم سیستان و بلوچستان و ضرورت کمک مردم به این آسیب‌دیدگان، تصمیم گرفتیم تا جشنواره غذا برگزار کنیم و عواید حاصل را به سیل زدگان اختصاص دهیم. » 

جعفرخان تهرانی می‌گوید: «در جشنواره‌های قبلی غذاها رایگان به بچه‌ها داده می‌شد، اما این بار قرار شد غذاها ولو با قیمت‌های ناچیز به بچه‌ها فروخته شود تا آنها کمک کردن را مشق کنند. این جشنواره طی ۲ روز برگزار و در نهایت مبلغ حاصل به حساب سیل‌زدگان واریز می‌شود. » تهرانی اضافه می‌کند: «تمام خوراکی‌ها با کمک و همیاری خود بچه‌ها و مادران آنها تهیه شده است. ما معتقدیم این‌گونه آموزش‌ها باید از خانه شروع شود و در مدرسه گسترش پیدا کند. به همین دلیل از مشارکت مادران به خوبی در این جشنواره استفاده کردیم. »

«مهراد مظفری» کلاس چهارم است و با آنکه مادرش او را از پرخوری منع کرده، اما امروز با اجازه مادرش ۳ تا ساندویچ خریده تا به سیل زده‌ها کمک کند. «امیرعلی افتخاری» خیلی خوش اشتها نیست. به همین دلیل بیشتر در بسته‌بندی و تهیه ساندویچ‌ها کمک کرده است. «فرزاد غلامی» هم کلاس اول است و هنوز هیچ مفهومی از سیل و آوارگی در ذهنش نیست، اما مادر فرزاد که در فعالیت‌های نیکوکارانه مشارکت دارد در این جشنواره هم حضور فعالی داشته است. او می‌گوید: «می‌خواهم پسرم فرزاد از هم اکنون با مفاهیم انسان دوستی آشنا شود. »

زنگ کلاس به صدا در می‌آید و بچه‌ها با انرژی زیادی به طرف کلاس می‌دوند. یکی از مادران می‌گوید: «بچه‌ها امروز در زنگ تفریح‌شان به اندازه یک دنیا درس زندگی آموختند. کاش می‌شد همه درس‌های زندگی را همین‌طور عینی و عملی به بچه‌ها یاد می‌دادیم. »

کد خبر 483539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha