ترس از کوروناویروس جدید حضور شرکت‌های بزرگ را در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۰ در شهر بارسلونای اسپانیا با تردید روبرو کرده است.

WMG 2020

به گزارش همشهری انلان به نقل از سی‌نت از هم اکنون شرکت‌هایی مانند ال‌جی، اریکسون و ان‌ویدیا از هم اکنون اعلام کرده‌اند در این نمایشگاه که قرار است از ۲۴ تا ۲۷ فوریه (۵ تا ۸ اسفند) برگزارش شود، شرکت نخواهند کرد.

شرکت ZTE کنفرانس خبری‌اش در نمایشگاه را لغو کرده است. شرکت‌های هوآوی و اوپو قصد دارند مدیرانش را پیش از شروع نمایشگاه ۱۴ روز قرنطینه کنند.

شرکت سامسونگ که بزرگترین سازنده تلفن‌های هوشمند جهان است، می‌خواهد حضورش در نمایشگاه را محدود کند و شمار کمتری از مدیرانش از کشورهایی مانند آمریکا و کره جنوبی را  به آن بفرستد.

GSMA گروه تجاری که کنگره جهانی موبایل را برگزار می‌کند، پنجشنبه قبل پیش از اعلام اریکسون و ان‌ویدیا درباره عدم حضور در نمایشگاه- اعلام کرد که شیوع کورونا «تا به حال تاثیر چندانی بر این رویداد نگذاشته است» و این رویداد مطابق برنامه‌ریزی‌ها پیش می‌رود.

اما گزارش‌ها حاکی از آن است که سایر نقش‌آفرینان عمده در صنعت موبایل نیز در بررسی حضور یا عدم حضور در این نمایشگاه هستند. برخی از شرکت‌ها ممکن است به کلی از آن کنار بکشند و برخی دیگر حضورشان را محدود کنند.

شیوع کوروناویروس برخی از شرکت‌ها را مجبور می‌کند که مسافرت مدیرانشان از کشورهای آسیایی یا آمریکا را به بارسلونا لغو کند و به جای آن کارکنان اروپایی‌شان را به این رویداد بفرستند. همچنین بسیاری از شرکت‌ها می‌خوانند مدیرانشان در مورد سفر کردن یا نکردن به کنگره جهانی موبایل آزاد بگذارند.

کنگره جهانی موبایل شرکت‌ها را از سراسر جهان گرد می‌آورد و بسیاری از آنها از این نمایشگاه تجاری برای معرفی جدیدترین تلفن‌های هوشمندشان استفاده می‌کنند. 

انتظار می‌رود در نمایشگاه امسال تلفن‌های جدید با قابلیت اتصال 5G از تقریبا همه تولیدکنندگان موبایل اندرویدی عرضه شوند و نیز اپراتورهایی این اتصالات ابرسریع اینترنتی را ارائه می‌کنند، معرفی شوند.

تاثیر گسترده چین بر بازار موبایل جهان

اثرات گسترده شیوع کوروناویروس نشان می‌دهد که جهان تکنولوژی چقدر متصل به هم شده است. شرکت‌های چینی از بزرگترین تولیدکنندگان وسائل موبایل هستند و نیز بخش‌های اصلی زنجیره‌های تولید، تولید اجزای الکترونیکی و مونتاژ آنها در چین قرار دارند. نگرانی درباره شیوع کوروناویروس باعث بسته شدن بسیاری از کارخانه‌های تولید موبایل در چین  شده است. شرکت‌های تکنولوژی فروشگاه‌ها و دفترهایشان در چین را بسته‌اند و محدودیت‌های مسافرتی برای کارکنانشان برقرار کرده‌اند.

کارشناسان می‌گویند اگر شیوع کوروناویروس نیروی کار را تحت تاثیر قرار دهد یا کارخانه‌ها به علت برقرار قرنطینه مجبور به تعطیلی شوند، اثرات این بحران نه فقط بازار تلفن‌های هوشمند، بلکه کامپیوترهای شخصی و سایر وسائل الکترونیکی مصرفی را هم دربرخواهد گرفت.

کد خبر 483506

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha