ماهواره ظفر که امروز با ماهواره‌بر سیمرغ به مدار ۵۳۰ کیلومتری پرتاب شده بود، در مرحله سوم پرتاب به سرعت لازم نرسید و سقوط کرد.

پرتاب ماهواره

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در ساعت ۱۹:۱۵ امروز ماهواره "ظفر یک" دانشگاه علم و صنعت با ماهواره‌بر "سیمرغ" به مدار ۵۳۰ کیلومتری پرتاب شد که موفق نبود. این ماهواره‌ در مرحله سوم نیز به دلیل اینکه به سرعت لازم نرسید، در اقیانوس هند سقوط کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دلایل نرسیدن ماهواره "ظفر۱ "به مدار از پرتاب ماهواره "ظفر ۲" در خردادماه خبر داد.

آذری جهرمی پس از مراسم پرتاب ماهواره ظفر در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات این پرتاب گفت: ماهواره ظفر به مدار ۵۴۰ کیلومتری رسید؛ ولی از آنجایی که برای قرار گرفتن ماهواره در مدار نیاز است که به سرعت هفت هزار و ۴۰۰ کیلومتری برسد، ماهواره‌بر به این سرعت لازم نرسید.

وی ادامه داد: در پرتاب ماهواره "پیام" دلیل ناموفق بودن آن مدار الکترونیک بوده است؛ ولی در ماهواره ظفر اشکال از موتور ماهواره‌بر بوده است.

جهرمی خاطرنشان کرد: این امر موجب شد که ماهواره دچار افت سرعت شود و در نتیجه در مدار قرار نگیرد و در اقیانوس هند سقوط کرد.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه این ماهواره در دو نسخه "ظفر ۱" و "ظفر ۲" طراحی و ساخته شده است، خاطرنشان کرد: ماهواره "ظفر ۲" در خردادماه سال آینده پرتاب خواهد شد.

به گفته وی، در پرتاب ماهواره "ظفر ۱" در ثانیه ۴۰۰ ماهواره‌بر شتاب لازم را نداشت و ماهواره با افت شتاب مواجه شد و نتوانست به سرعت لازم برسد.

کد خبر 483500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام SE ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    1 0
    عکس سفینه آمریکایی ناسا را گذاشتید.
  • کاربرجدید IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    هر طوری دوست دارند عمل می کنند و هیچ کس جرأت سؤال ندارد و هر کس سؤال کند به جرم آب در آسیاب دشمن ریختن محکوم است.
  • بابي NL ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۱
    0 0
    يكمي انصاف هم بد نيست با تحقق بيش از 90 درصد از خواسته ها مون بگذاريد بيچاره يكمي هم آرام بگيره