اعضای شورای شهر تهران با نامگذاری خیابانی به نام استاد مرتضی ممیز از اساتید گرافیک و نیز نام گذاری چند سالن چند منظوره ورزشی به نام بانوان ورزشکار از جمله فرشته کاریمی خانم گل آسیا موافقت کردند.

مرتضي مميز

به گزارش همشهری آنلاین، در یکصد و نود و هفتمین جلسه شورای شهر تهران، بررسی صورتجلسه سی و ششمین جلسه کمیسیون نام گذاری و تغییر نام اماکن و معابر عمومی شهر تهران در دستور قرار گرفت. 

محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون نامگذاری در توضیح موارد این صورتجلسه گفت: در بند یک خیابان اردلان در مجاورت بوستان که یک نام تکراری است به نام استاد مرتضی ممیز از اساتید به نام حوزه گرافیک نام گذاری می شود. 

وی ادامه داد: پارک هنرمندان محل استقرار تعدادی قابل توجهی از انجمن های هنری است و لذا نام گذاری خیابان مجاور این بوستان به نام این استاد هنر گرافیک قابل توجیه است.

حق شناس در ادامه افزود: نام گذاری سالن چند منظوره در میدان بهمن بوستان بانوان به نام فرشته کریمی خانم گل آسیا و نیز سالن استخر در همین بوستان به نام نیروانا اسد بیگی قهرمان قایقرانی آسیا از دیگر مصوبات کمیسیون نام گذاری بوده است. 

وی ادامه داد: همچنین نام گذاری سالن چند منظوره ورزشی یاد آوران در خیابان رجایی به نام حشمت الله کهندل از پیشکسوتان کشتی و نیز نام گذاری کوچه هفتم در منطقه ۲۱ به نام شهید محمد علی میرزایی با حفظ شماره و کوچه رفعت به نام شهید اسماعیل حیدری از دیگر مصوبات کمیسیون نام گذاری بوده است. 

در ادامه بهاره آروین با اشاره به نام گذاری سالن های ورزشی به نام ورزشکاران گفت: گزینش اسمی بنا بر چه رویه ای بوده وقتی که در مقام قهرمانی یک تیم سهیم بوده است. 

وی ادامه داد: این نام گذاری به گونه ای نباشد که موجب رنجش دیگر ورزشکاران شود.

حسن خلیل آبادی نیز گفت: این تغییر نام ها حاصل ساعت ها کار کارشناسی در کمیسیون نام گذاری است. قبل از آن نیز در شورای نام گذاری مناطق با حضور شورایاران این موضوعات تصمیم گیری و پیشنهاد های مردم و شورایاران در این تغییرات لحاظ می شود.

مجید فراهانی نیز در خصوص تغییر نام خیابان اردلان گفت: این نام مصطلح شده و اگر بخواهیم نام استاد بزرگی چون استاد ممیز را بر این خیابان بگذاریم چندان مصطلح نمی شود. 

سید ابراهیم امینی که در این هنگام ریاست جلسه شور را بر عهده داشت گفت: در نام گذاری ها باید ببینیم این نام ها چقدر علقه ایجاد کرده و یا در برخی موارد مردم بر نمی تابند که نام خیابان تغییر پیدا کند و لذا این خود باعث توهین و بی حرمتی به چهره ها و شهدا می شود. 

در ادامه، محمد جواد حق شناس نیز گفت: تهران شهری است با ۴۰۰ سال قدمت که در واقع می شود گفت شهری نیست که هر روز شاهد احداث خیابان در آن باشیم، شهر جا افتاده و امکان اینکه سریع شاهد تولد خیابان باشیم وجود ندارد. 

وی ادامه داد: اما تعدد نام های تکراری یکی از مشکلات است و لذا در شهرهایی که مراجعان بین الملی دارند این یک عیب جدی است که یک نام بر چند گذر اطلاق شود. لذا یکی از اولویت های ما اصلاح روند بوده است. 

در نهایت تمامی موارد سی و ششمین صورتجلسه کمیسیون نام گذاری به تصویب رسید.

کد خبر 483462
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha