رئیس کانون سردفتران طلاق و ازدواج گفت: رواج عقدهای آریایی با جهت‌گیری بهاییت موجب شده تا پرونده ۲۵ موسسه و تالار عروسی در دادسرا مفتوح شود. چراکه این  ۲۵ مرکز بدون مجوز اقدام به ثبت عقد آریایی کرده‌اند که الان پرونده‌شان در جریان است.

ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، علی مظفری اظهار کرد: ما به اداره اماکن اعلام کرده‌ایم، شکایت کیفری هم راه انداخته‌ایم و این ۲۵ پرونده هنوز در دادسرا مطرح است.

مظفری گفت: اتحادیه تالارها و رستوران‌ها به عنوان شاکی در این پرونده مطرح هستند. ما هم شاکی اصلی هستیم. چون گاهی مشاهده شده است که زوجین اظهار بی‌اطلاعی کرده و نمی‌دانسته‌اند عقدشان کجا ثبت شده است.

رئیس کانون سردفتران طلاق و ازدواج ادامه داد: دفاتری شبیه دفاتر ازدواج و طلاق راه می‌اندازند، از مردم عکس و فیلم می‌گیرند و بعد هم ثبت رسمی نمی‌توانند بکنند. در این حوزه فی‌نفسه مسؤولیتش با ما نبود اما اسم دفاتر ازدواج و طلاق که به میان آمد، ما مجبور شدیم شفاف‌سازی کنیم و حالا که رئیس قوه قضائیه قاطع می‌خواهد با فساد مبارزه کند، انصاف نیست که ما خود را کنار بکشیم و با مفاسدی که می‌بینیم برخورد نکنیم.

وی با تاکید بر این که قول می‌دهم آمار رضایتمندی از دفاتر طلاق و ازدواج ظرف مدت ۶ ماه بسیار افزایش یابد، گفت: مدتی قبل از رواج عقد آریایی، پیام‌هایی در فضای مجازی با جهت‌گیری فرقه بهاییت منتشر می شد که همان عقد آریایی بود و جوانان را تشویق می‌کردند که عبارات عربی را قرائت نکنند. این فرقه به دنبال این بودند که عقد بهایی را به جای عقد شرعی بین مردم جا بیندازند.

مظفری عنوان کرد: ما از یک سال پیش به این موضوع ورود کردیم. در حالی که مربوط به صنف ما نبود اما به عنوان یک موضوع خانوادگی نمی‌شد آن را نادیده گرفت. به همین دلیل توضیح دادیم که این عقدی که به اصطلاح می‌گویید آریایی، اصلاً آریایی نیست. مفهوم جعلی را مستند به آریایی کرده‌اند.

رئیس کانون سردفتران طلاق و ازدواج گفت: عقدی را آریایی می‌گویند که در ایران باستان مرسوم بوده و در تاریخ و فرهنگ ما ثبت شده است. در حالی که جملاتی که در عقد آریایی به صورت جعلی رد و بدل می‌شود، کلمات عربی هم در آن دارد. مثلا در این عقد گفته می‌شود: «وفادار تو خواهم بود» اما کلمه «وفا» در اینجا یک لغت عربی است.

کد خبر 483461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha