مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان، شایعه خوراندن تریاک و مواد مخدر به مرغ‌ها را در مرغداری‌ها تکذیب کرد.

مرغداریشهرام موحدی

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایسنا، شهرام موحدی با تکذیب شایعه استفاده از تریاک در مرغداری‌ها اظهار کرد: محصولات تحت نظارت حوزه دامپزشکی با سختگیرانه‌ترین استانداردهای نظارتی تولید می‌شوند و کاملا سالم هستند.

وی افزود: سلامت محصولات حوزه دامپزشکی را تضمین می‌کنیم، در حال حاضر میزان استانداردهای حوزه دامپزشکی با استانداردهای کشورهای اروپایی برابری می‌کند. از این رو محصولات تولیدی در این حوزه از لحاظ سلامت هیچگونه مشکلی ندارند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه فرآورده‌ای خام دامی از قبیل گوشت، شیر، ماهی، مرغ و عسل سخت‌ترین نظارت‌ها اعمال می‌شود و چگونه ممکن است مرغی که با رعایت مسائل بهداشتی،  فراهم کردن انواع ویتامین و مواد معدنی، فراهم کردن آخرین تکنولوژی آسایش برای پرورش دارای مشکل بهداشتی باشد؟

موحدی اضافه کرد: مواد مخدر در صورت استفاده در انسان نیز به دستگاه گوارش آسیب وارد می‌کند، در نتیجه اگر به مرغ‌ها خورانده شود، عامل ایجاد مشکل در سلامت مرغ خواهد بود و با هیچ منطق عقلی سازگار نیست.

وی بیان کرد: اکنون تولیدات کشور در حوزه دامداری به اقصی نقاط دنیا صادر می‌شود و اگر مشکلی در سلامت بهداشتی محصولات کشور وجود داشته باشد، هیچ کشوری مایل به خرید از ما نخواهد بود. پس مردم توجه کنند که اینگونه اخبار صحت ندارد و فقط یک شوخی نادرست است.

موحدی از مردم خواست که به اخبار غیرموثق و جعلی فضای مجازی اعتماد نکنند و ذهن خود را به این اخبار بی‌پایه و اساس مشغول نسازند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اکنون کشور مورد هجمه به آرامش، آسایش، اطمینان و امنیت در جنبه‌های مختلف به خصوص حوزه مواد غذایی قرار دارد که باید با بالابردن سواد رسانه‌ای جامعه جلوی این هجمه گرفته شود.

کد خبر 483385
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha