علت اختلال اینترنت حمله منع سرویس توزیع‌شده اعلام شد.

اينترنت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پیش از ساعت ۱۲ امروز، اینترنت به خصوص اینترنت بین‌الملل در کشور دچار اختلال شد و بیشترین اختلال مربوط به اپراتورهای ثابت بود.

سجاد بنابی - نایب رییس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت - در حساب توییترش اعلام کرد که در ساعت ١١:۴۴ امروز به دلیل حمله منع سرویس توزیع شده، اینترنت برخی اپراتورهای همراه و ثابت برای مدت یک ساعت با اختلال مواجه شد که با مداخله سپر دژفا و تلاش همکاران شرکت زیرساخت‌ این ارتباطات هم‌اکنون عادی شده است.

این در حالی است که برخی کاربران اظهار می‌کنند این اختلال همچنان وجود دارد.

حمله منع سرویس توزیع شده معمولا به حملاتی گفته می‌شود که نفوذگر با ارسال درخواست‌های بسیار به یک سرور یا کامپیوتر، باعث استفاده بیش از حد از منابع آن مانند پردازنده سرور، بانک اطلاعاتی، پهنای باند و … می‌شود، به صورتی که سرور مجازی یا اختصاصی میزبان سایت دچار کندی می‌شود که به دلیل حجم بالای پردازش سیستم دچار وقفه و اختلال یا حتی قطعی کامل و از دسترس خارج شود.

دژفا مجموعه‌ای از سامانه‌ها است که برای رصد وضعیت تهدیدات و افزایش توان مقابله با آسیب‌ها در فضای سایبری کشور توسط مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای کشور که نقش cert ملی ایران را بر عهده دارد راه‌اندازی و در دست توسعه است. اجزای این سامانه عبارت‌اند از: سامانه ملی تله افزار، سامانه بومی کاوشگر، سامانه بومی سمات، سامانه بومی بینا، سامانه بومی چکاپ، سامانه بومی سایمان، سامانه بومی دانا، سامانه عمومی سینا (PTAAS)، سامانه بومی سویه (IDS)، سامانه چتر امن.

کد خبر 483218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha