دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

دراگان اسکوچیچ متولد ۳ سپتامبر ۱۹۶۸ فوتبالیست سابق و مربی فعلی کروات است سابقه سرمربیگری در تیم ‌های فوتبال ملوان بندر انزلی، فولاد خوزستان، خونه به خونه بابل، صنعت نفت آبادان را دارد. دراگان اسکوچیچ کروات، ۵۲ ساله، دارای همسر و دارای یک فرزند دختر است.

دراگان اسکوچیچ

به گزارش همشهری آنلاین،   دراگان اسکوچیچ تا ۳۵سالگی فوتبالیست بوده. از تیم شهرشان «ریجکا» در یوگسلاوی شروع کرده و حتی در دورانی همراه لاس‌پالماس در لالیگا بازی کرده.

اسکوچیچ در دوران فوتبالی اش در کرواسی برای باشگاه فوتبال رییکا، در اسپانیا برای باشگاه‌های فوتبال لاس پالماس و کامپوستلا و در امارات متحده عربی برای اتحاد بازی کرد. او اولین بازیکنی بود که از لیگ فوتبال کرواسی به خارج از کشور رفت و به بازی حرفه‌ای مشغول شد.

او در سال ۲۰۰۱ از فوتبال خداحافظی کرد اما فاصله او با فوتبال تنها چهار سال بود.

دراگان کار مربیگری خود را در باشگاه فوتبال ریجکا آغاز کرد و دو سال موفق را در جام کرواسی فصل ۲۰۰۵/ ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ / ۲۰۰۵ به خود اختصاص داد. او با ۱۰ سال سابقه مربیگری، هنوز هم یک مربی جوان در دنیای فوتبال به حساب می‌آید.

    پس از پایان کار خود به عنوان بازیکن، اسکوچیچ به تکمیل دانش خود با شرکت در کلاس‌های مربیگری در آکادمی فوتبال کرواسی، دانشکده حرکت‌شناسی، دانشگاه زاگرب پرداخته و موفق به کسب دیپلم مربی UEFA-PRO و کارشناسی حرفه‌ای شد.

   

دراگان اسکوچیچ در سال ۲۰۰۵ به دانشگاه رفت مدرک مربیگری گرفت و این بار هم از تیم‌ شهرش شروع کرد.

    روی نیمکت باشگاه «ریجکا» که حالا دیگر در لیگ کرواسی بازی می‌کرد. دو فصل آنجا بود و بعد از دیگر هیچ وقت در کشورش مربیگری نکرد.

    در سال ۲۰۰۷ او سرمربی باشگاه اسلوونیایی اینتربلوک لیوبلیانا شد در حالی که این باشگاه در یک وضعیت دشوار در مقیاس لیگ بود. تنها دو سال پس از تأسیس باشگاه و تحت هدایت اسکوچیچ، باشگاه نتایج برجسته در لیگ اول اسلوونی به دست آورد. دراگان نه تنها با مدیریتش باعث ماندگاری این در لیگ دسته اول شد، با این تیم به دو کاپ در فصل ۲۰۰۷/۲۰۰۸ هم دست یافت؛ جام اسلوونی و سوپر جام.

    در فصل ۲۰۰۹/۲۰۱۰، اسکوچیچ از سوی مدیریت باشگاه العربی کویت به عنوان سرمربی این تیم متمول انتخاب شد.

    العربی تحت رهبری او به عنوان سر مربی، در جام ولیعهد، حذفی و جام اتحادیه بازی‌های قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. العربی کویت همچنین با کسب سهمیه جام باشگاه‌های آسیا تا در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها هم حضور بافت و از این نظر هم موفق عمل کرد.

    درخشش این مربی جوان در لیگ کویت باعث شد تا نظر تیم النصر عربستان به او جلب شود و این‌گونه بود که دراگان پس از کویت، در فصل ۲۰۱۰/۲۰۱۱، توسط باشگاه فوتبال النصر به خدمت درآمد تا در ریاض و یکی از باشگاه‌های فوتبال برجسته‌ترین جهان عرب به فعالیت مشغول شود.

    در فصل ۲۰۱۱/۲۰۱۲، اسکوچیچ به وطنش بازگشت و بار دیگر هدایت باشگاه شهرش رییکا را بر عهده گرفت.

دراگان اسکوچیچ در فوتبال باشگاهی ایران سابقهٔ سرمربیگری در تیم‌های ملوان بندر انزلی؛ فولاد خوزستان؛ خونه به خونه و صنعت نفت آبادان را دارد.

   

در فصل ۲۰۱۲/۲۰۱۳، اسکوچیچ برای نخستین بار پا به فوتبال ایران نهاد و در ۲۶ می ۲۰۱۳ نام او در رسانه‌ها به عنوان سرمربی تیم ملوان بندر انزلی اعلام شد. حضور او در این تیم با کسب عنوان هفتمی و یک عملکرد خوب همراه بود.

    فصل ۲۰۱۳/۲۰۱۴، باشگاه فولاد خوزستان، قهرمان لیگ برتر ایران.

    دراگان اسکوچیچ در نیم‌فصل دوم فصل ۹۷–۹۶ هدایت بابلی‌ها را در لیگ دسته اول و جام حذفی بر عهده داشت. این مربی با تیم خونه‌ به‌ خونه به مقام نایب قهرمانی جام حذفی رسید و در لیگ دسته اول نیز در آخرین لحظات از صعود به لیگ برتر بازماند.

    وی در سال ۱۳۹۲ در مصاحبه‌ای اعلام کرد علاقه‌مند است هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرد. او هم‌ اکنون سر مربی تیم صنعت نفت آبادان در کشور ایران است.

کد خبر 482941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha