بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت در تولید شش فیلم حاضر در بخش‌های رقابتی نگاه نو و سودای سیمرغ سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، در این دوره از جشنواره حضور دارد.

فيلم‌هاي فارابي در فجر 38

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، امسال شش فیلم که کارگردان‌های باتجربه، جوان و مستعد ساخته‌اند، با حمایت بنیاد سینمایی فارابی در جشنواره حضور دارند. کیوان علی‌محمدی در همکاری تازه‌اش با علی‌اکبر حیدری «سینما شهر قصه» را به سودای سیمرغ رسانده است؛ فیلمی مفرح در گونه کمدی که همزمان در یک داستان عاشقانه، علاقه و عشق آدم‌ها را به سینما نشان می‌دهد.

از بازیگران این فیلم می‌توان به حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، فرخ نعمتی، سیاوش مفیدی، رویا میرعلمی، حمیدرضا پگاه، علی اوجی، افشین هاشمی، هدیه تهرانی و مرحوم جمشید مشایخی اشاره کرد. «سینما شهر قصه» به تهیه‌کنندگی علی‌اکبر حیدری و کیوان علی‌محمدی، محمدرضا مصباح و با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی تهیه شده است.

«‌مغز استخوان» دومین اثر حمیدرضا قربانی در مقام کارگردان است. نویسنده این فیلم علی زرنگار و تهیه‌کننده‌اش حسین پورمحمدی است. «‌مغز استخوان» با مضمونی اجتماعی در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد و از بازیگران آن می‌توان به بابک حمیدیان، جواد عزتی، بهروز شعیبی، پریناز ایزدیار و نوید پورفرج اشاره کرد.

«ابر بارانش گرفته» چهارمین فیلم بلند مجید برزگر است که در بخش سودای سیمرغ جشنواره شرکت کرده است. برزگر فیلم‌های «یک شهروند کاملاً معمولی»، «پرویز» و «فصل باران‌های موسمی» را در کارنامه دارد. «ابر بارانش گرفته» با فیلمنامه برزگر و آرمان خوانساریان و بازی نازنین احمدی، مزدک میرعابدینی، علی ثانی‌فر و ارشیا نیک‌بین تولید شده است.

«پدران» به کارگردانی سالم صلواتی (فیلمساز کردستانی) و فیلمنامه محمدرضا گوهری تولید شده و علیرضا ثانی‌فر، هدایت هاشمی، گلاره عباسی، مهشید ناصری، کیوان پرمر، مهدخت مولایی، نوید لایقی، سارینا ترقی، یوسف یزدانی، مرتضی خانجانی، شیدا مودب، سعید پورشعبانی، سعید باغبان و طالب عبداللهی بازیگران اصلی آن هستند.

«من می‌ترسم» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی بهنام بهزادی‌ با بازی بازیگرانی چون الناز شاکردوست، امیر جعفری، ستاره پسیانی، مهران احمدی، پیام یزدانی، مجید جعفری، یگانه رفتاری و پوریا رحیمی‌سام در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

«مردن در آب مطهر» به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی در بخش سودای سیمرغ جشنواره فجر حضور دارد. علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری، سوگل خلیق، علی‌رضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علی‌رضا مهران در این فیلم بازی کرده‌اند.

کد خبر 482916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha