بیمارستان مرکزی شهر ووهان خبر مرگ لی ون‌لیانگ یکی از پزشکانی را که که تلاش کرده بودند درباره شیوع کورونا به مردم هشدار دهند، تکذیب کرده است.

Li Wenliang

به گزارش همشهری آنلاین در ابتدای روز پنجشنبه ۱۷ بهمن روزنامه چند روزنامه رسمی چین از جمله گلوبال تایمز که تحت کنترل حزب کمونیست چین است، خبر مرگ دکتر لی ونلیانگ، یکی از هشت پزشکی که تلاش کرده بودند در ابتدای شیوع کوروناویروس جدید در شهر ووهان چین به مردم در این باره هشدار دهند، منتشر کرده بودند.

انتشار این خبر باعث خشم بسیاری از شهروندان چین شد  و پیام‌های تسلیت مردم رسانه‌های اجتماعی چین را فرا گرفت. برخی از مردم در رسانه‌های اجتماعی خواستار پوزش مقامات به خاطر رفتارشان با لی شدند.

لی در ۳۰ دسامبر پیش از اعلام رسمی شیوع کوروناویروس در یک گروه چت اینترنتی با همکارانش درباره احتمال شیوع یک کوروناویروس شبیه به عامل ایجادکننده همه‌گیری سارس (نشانگان شدید حاد تنفسی) در سال‌های ۲۰۰۲-۲۰۰۳ هشدار داد بود. اما بعدا به اداره پلیس امنیت احضار و به اتهام «اظهارات دروغین» بازجویی شده بود.

  • لی وان‌لیانگ هنوز زنده است؟

اما در ساعات بعدی روز پنجشنبه گلوبال تایمز این خبر را از اکانت رسمی توئیترش حذف کرد و اکنون مدعی است که لی زنده است.

گلوبال تایمز در ساعت اولیه روز جمعه ۱۸ بهمن به وقت محلی مدعی شد:‌ «لی ون‌لیانگ در حال حاضر در شرایط بحرانی است.» 

این روزنامه افزود:‌ «بر اساس گزارش‌ها قلب او در ساعت ۲۱:۳۰ متوقف شده بود. سپس او تحت درمان با ECMO (اکسیژن‌رسانی غشایی خارج بدن یا دستگاه تنفس مصنوعی) قرار گرفت.»

اکانت رسمی شبکه اجتماعی «ویبو»ی بیمارستان مرکزی ووهان که ظاهرا لی در آن تحت درمان است نیز نوشت که او «در حال حاضر در وضعیت بحرانی است.»

لی ۳۴ ساله، چشم‌پزشک بیمارستان مرکزی ووهان، روز شنبه این هفته مبتلا به کوروناویروس تشخیص داده شد.

کد خبر 482862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha