پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

زنان کوچک ساخته گرتا گرویک و با حضور مریل استریپ، سورشا رونان در در نود و دومین دوره جوایز اسکار، در ۶ رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول و نقش دوم زن، نامزد دریافت جایزه اسکار شده‌است.

زنان کوچک

به گزارش همشهری آنلاین، زنان کوچک (Little Women)، یک فیلم آمریکایی در سبک درام تاریخی به نویسندگی و کارگردانی گرتا گرویگ است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. فیلم‌نامه این فیلم بر اساس رمانی به همین نام نوشته لوییزا می الکات نوشته شده‌است. مریل استریپ، سورشا رونان، اما واتسون، تیموتی شالامی، فلورنس پیو، لورا درن، جیمز نورتون، لویی گارل، باب ادنکیرک و کریس کوپر بازیگران فیلم هستند.

زنان کوچک در تاریخ در ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ توسط سونی پیکچرز منتشر شد. فیلم با تحسین جهانی منتقدان همراه بود و در زمینه تیم بازیگری و کارگردانی ستایش شد. بنیاد فیلم آمریکا، زنان کوچک را یکی از ده فیلم برتر سال ۲۰۱۹ معرفی کرد.

فیلم در هفتاد و هفتمین مراسم گلدن گلوب در دو رشته بهترین موسیقی و بهترین بازیگر زن فیلم درام برای رونان نامزد دریافت جایزه بود که موفق به کسب آن‌ها نشد. زنان کوچک یک موفقیت تجاری را در گیشه تجربه کرد و ۱۶۲ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته در حالی که بودجه ساخت آن ۴۰ میلیون دلار است.

  • شناسنامه فیلم

کارگردان: گرتا گرویگ/ تهیه‌کننده: دنیس دی نووی، ایمی پاسکال، رابین سویکرد، آرنان میلشان
فیلم‌نامه‌نویس: گرتا گرویگ بر پایه :زنان کوچک اثرلوییزا می الکات
بازیگران:

سورشا رونان در نقش جو مارچ/ فلورنس پیو در نقش ایمی مارچ/ الیزا اسکانلن در نقش بث مارچ/ اما واتسون در نقش مگ مارچ/ لورا درن در نقش خانم مارچ/ تیموتی شالامی در نقش تئودور لوری لورنس/ مریل استریپ در نقش خاله مارچ/ جیمز نورتون در نقش جان بروک/ لویی گارل در نقش فردریک بایر/ باب ادنکیرک/ کریس کوپر/ ابی کوئین در نقش آنی

موسیقی: الکساندر دسپلا

فیلم‌برداری: یوریک لو سو

تولید: کلمبیا پیکچرز/ پاسکال پیکچرز/ سونی پیکچرز

توزیع‌کننده: سونی پیکچرز ریلیزینگ

اکران: ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ (ایالات متحده)

زمان: ۱۳۵ دقیقه

محصول: آمریکا

بودجه : ۴۰ میلیون دلار

گیشه: ۱۶۲٫۹ میلیون دلار

منبع: Little Women

کد خبر 482728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha