استاندار تهران با اشاره به این‌که ۷۹ درصد متقاضیان در استان تهران در سال ۹۷ وام مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند، گفت: با پرداخت این وام‌ها برای ۴ هزار و ۴۶۳ نفر اشتغال ایجاد شد.

مشاغل

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، انوشیروان محسنی‌بندپی در مورد حوزه‌های ایجاد شده مشاغل خانگی و اعطای تسهیلات و همچنین تعداد اشتغال ایجاد شده در استان تهران گفت: مشاغل خانگی مانند فرش‌بافی، صنایع‌دستی و بسته‌بندی مواد غذایی را شامل می‌شود.

وی ‌با تأکید بر این‌که تصمیمات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استانداری تهران و سیاست دولت مبنی بر توانمندسازی آحاد مردم در اشتغال است، بیان کرد: نرخ بیکاری در پاییز ۹۸ در استان تهران ۹. ۴ درصد نسبت به نرخ بیکاری پاییز ۹۷ که ۱۲ درصد بوده کاهش پیداکرده است و با این آمار استان تهران یکی از ۵ استانی بود که به این آمار دست‌یافته و توانسته با ۲. ۱ درصد بیشترین کاهش نرخ بیکاری را داشته است.

استاندار تهران گفت: در زمینه مشاغل خانگی در سال ۹۷ تحرک خوبی برای اشتغال زنان داشتیم و برای ۴ هزار و ۸۰۰ نفر در این زمینه اشتغال‌زایی صورت گرفت، در سال ۹۸ هم هدف‌گذاری ما این است که در حیطه مشاغل خانگی تحرک‌های خوبی صورت پذیرد و تحولی جدی را شاهد باشیم.

محسنی بندپی در مورد تشریح تعلق پذیری وام مشاغل خانگی به متقاضیان افزود: با توجه به اعتبارات مصوب شده در بانک‌ها برای سال ۹۷ برای تخصیص به مشاغل خانگی، وامی در اختیار این افراد قرار گرفت و متقاضیان راه‌اندازی مشاغل خانگی، با استفاده از این وام‌ها مشاغل موردنیاز خود را راه‌اندازی کردند که این اعتبار به مبلغ ۴۸ میلیارد تومان در استان تهران بوده است.

وی در مورد شرح جزئیات وام‌های مشاغل گفت: وام اشتغال خانگی به ۷۹ درصد متقاضیان اختصاص پیدا کرد و برای ۴ هزار ۴۶۳ نفر اشتغال ایجاد شده است.

کد خبر 482648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha