هوا سرد است؛ آنقدر سرد که بعد از شست‌وشوی صبحگاهی خیابان شهید رجایی، ‌لایه نازکی از یخ سطح آسفالت را پوشانده است. عقربه‌ها ساعت۸ را نشان می‌دهد. اتوبوس‌ها یکی پس از دیگری کنار خیابان توقف می‌کنند و مسافران یک‌به‌یک پیاده می‌شوند و به طرف «بازار آرین» حرکت می‌کنند.

ورزش

همشهری آنلاین-مهین قاسمخانی: قرار است بازار آرین در سه‌راه ترانسفو شهرری میزبان جمعی از خانواده‌های مناطق۱۵، ۱۶، ۱۹ و ۲۰ باشد که با هدف شرکت در یک همایش ورزشی خود را به این نقطه از منطقه۲۰ رسانده‌اند. محوطه بازار کم‌کم مملو از جمعیت می‌شود. زن و مرد، پیر و جوان آمده‌اند تا یک روز خاطره‌انگیز را به یادگار بگذارند، اما طبق معمول تعداد بانوان بیشتر است. تعدادی از عوامل برگزارکننده همایش هم مشغول توزیع برگه‌های کوچکی هستند که روی آنها شماره‌هایی نوشته شده و قرار است در پایان مراسم بین شرکت‌کنندگان قرعه‌کشی و به تعدادی از آنها جوایزی اهدا شود.

شرکت‌کنندگان آماده اجرای حرکات ایروبیک هستند. «زهرا یاسینی» ۴۶سال دارد و از منطقه۱۶ آمده است. می‌گوید: «چند سال قبل دچار فشارخون شدم و از همان زمان تصمیم گرفتم ورزش را در برنامه زندگی‌ام بگنجانم. خوشبختانه همین تصمیم ساده کمک کرد تا بیماری فشارخون بالا را کنترل کنم. » او ادامه می‌دهد: «به سرای محله‌مان رفته بودم که متوجه شدم قرار است چنین همایشی برگزار شود. همان روز ثبت‌نام کردم و حالا اینجا هستم.»

«محمد صادقی» ۲۱ساله است و از محله دیلمان فقط به عشق فوتبال دستی آمده است. می‌گوید: «فوتبال دستی را عالی بازی می‌کنم. ۲ روز قبل از مادرم شنیدم که قرار است چنین همایشی برگزار شود و امروز همراه خانواده‌ام به اینجا آمدم.»

چند مربی دعوت شده به همایش، حرکات ورزشی را آغاز می‌کنند و جمعیت با آنها همراه می‌شود. در بین جمعیت چهره‌های آشنا هم دیده می‌شوند. «فرهاد افشار» شهردار منطقه۲۰، «بهنام ابوالقاسم‌پور» از پیشکسوتان فوتبال شهرری، حجت‌الاسلام «شاهین معبودی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۲۰ و... آمده‌اند تا بگویند خود نیز پای کار هستند.

پویش دوشنبه‌های ورزشی

حجت‌الاسلام معبودی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۲۰ می‌گوید: «هدف اصلی ما از برگزاری این همایش نهادینه کردن برنامه‌های ورزشی در بین عموم مردم است. امیدواریم با هم‌افزایی نهادهای مختلف شاهد رونق روزافزون برنامه‌های سلامت محور در منطقه باشیم.»

«یحیی رنجبران» رئیس اداره تربیت‌بدنی شهرداری منطقه۲۰ هم بر ضرورت توسعه برنامه‌های ورزشی در بین اقشار مختلف مردم اشاره و عنوان می‌کند: «امروزه القای روحیه نشاط در جامعه یک ضرورت است و نباید از آن غفلت شود. » سپس اضافه می‌کند: «برای هرچه بهتر برگزار شدن این همایش امکانات مختلفی آماده شده است و در پایان به برندگان جوایزی به قید قرعه اهدا می‌شود.»

رئیس اداره تربیت‌بدنی شهرداری منطقه۲۰ می‌گوید: «فعالیت‌های این اداره به ۲دسته تقسیم می‌شود. نخست برنامه‌های ابلاغی است و دیگری برنامه‌هایی که به‌صورت ایده‌های نوآورانه به سازمان ورزش ارائه شده و پس از تأیید اجرا می‌شود. برنامه امروز هم ادامه ویژه‌برنامه «پویش دوشنبه‌های ورزشی» است که به میزبانی منطقه ۲۰ برگزار می‌شود و برنامه دیگری هم با عنوان المپیاد خانوادگی، جمعه ۱۸بهمن در همین مکان اجرا خواهد شد.»

یک روز شاد در کنار خانواده

شهروندان مشغول انجام حرکات ورزشی هستند و تعدادی از جوانان هم به ورزش‌های مورد علاقه خودشان از جمله فوتبال دستی مشغولند. مجری که خبر از قرعه‌کشی و اهدای جایزه می‌دهد، همه دست به جیب می‌شوند تا شماره‌هایی را که در ابتدای ورود به بازار تحویل گرفته‌اند، دوباره نگاه کنند. کسی چه می‌داند شاید این‌بار نوبت آنها باشد تا جایزه‌ای از آن خود کنند. با این وجود، بیشتر از همه خوشحالند که به این بهانه توانسته‌اند همراه با اعضای خانواده ورزش کنند.

کد خبر 482551

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha