سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مطبوعاتی سفر مسئول سیاست خارجی این اتحادیه به ایران و منطقه را برای حفظ ارتباط با همه طرف‌ها در غرب آسیا توصیف کرد.

قانون جدید اتحادیه اروپا درباره فروش کتاب‌های الکترونیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  در این بیانیه که سه‌شنبه شب در تارنمای رسمی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد، آمده است: جوزپ بورل نماینده عالی [اتحادیه اروپا] اولین دیدار رسمی خود از ایران را در ۳ و ۴ فوریه (۱۴ و ۱۵ بهمن) انجام داده و با حسن روحانی رییس جمهوری، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و علی لاریجانی رییس مجلس ایران دیدار کرد.

این بیانیه افزود که بورل در این دیدارها بر عزم خود برای پیشبرد تلاش‌های اتحادیه اروپا  برای کاهش تنش و ثبات در منطقه و یافتن راهی برای ارتقای اعتماد و همکاری منطقه‌ای میان همه طرف‌ها و همچنین تلاش خود برای حفظ ارتباط با همه بازیگران منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است که بورل در دیدار با مقام‌های ایرانی بر "ضرورت اجرای کامل برجام از سوی همه طرف‌ها" تاکید کرد و افزود که او به عنوان هماهنگ‌کنندگان این توافق مصمم به انجام هر اقدامی برای حفظ آن است.

براساس این بیانیه، بورل گفت که انتظار اتحادیه اروپا از ایران پایبندی کامل به تعهدات هسته‌ای خود است، اما ایران باید بتواند از مزایای اقتصادی رفع تحریم‌ها بهره‌مند شود.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بر تمایل این اتحادیه برای تعمیق روابط خود با ایران در منافع مشترک دو طرف تاکید کرد.

بیانیه اتحادیه اروپا افزود که ایران و این اتحادیه توافق کرده‌اند در مذاکرات سطح بالایی که در ماه مارس (اسفند – فروردین) در تهران برگزار خواهد شد، گفت‌وگو در این باره را ادامه دهند.

بر این اساس، این مذاکرات سطح بالا شامل موضوع های سیاسی، امنیتی، حقوق بشری و همکاری در زمینه تجارت، مسائل زیست‌محیطی، مهاجرت و امنیت هسته‌ای خواهد بود.

کد خبر 482523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طاها IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    0 1
    چنین اتفاقی خوب است باید با دنیا با احترام متقابل داد قهرکردن به دنیاچیزی راحل نمیکند
  • حمزه جعفری IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    1 0
    مااهل مذاکره ایم سیدالشهدا(ع)بارهاباعمرسعدمذاکره کردولی نبایدکلک بخوریم ازتاریخ اسلام الگوبرداری کنیم
  • حمزه جعفری IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    0 0
    بایددراجرای پروژه های عمرانی مثل راه اهن فرودگاه نیروگاه شرکتهای مادردرساختش به ماکمک کنندنه نفت ماراببرندخودرووسایرکالاهای مصرفی بنجلشان رابدهند
  • رضا راد IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    0 0
    آمریکا دیده موشک داریم اروپا رو تیر کرده انداخته جلو.
  • CA ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
    0 0
    برخلاف نظر اندکی مفسرین داخلی و خارجی ، برجام بزرگترین دستاورد تاریخ دیپلماسی ایران است. روزی کتابهای تاریخ از ارزش این قرارداد به نیکی یاد خواهند کرد. برجام ایران را از فصل هفت سازمان ملل خارج کرد و از انزوا در آورد. اگر ترامپ نیامده بود امروز اقتصادمان هم شکوفا تر بود. بزرگترین دلیل خوب بودن برجام مخالفت نتانیاهو و ترامپ با آن است. به هیچ عنوان ملت ایران علاقه ندارند به قبل از برجام برگردیم و به زیر قطعنامه های شورای امنیت برویم و دوباره به ۱۶ سال قبل برگردیم و آن آقایی که میگفت قطعنامه ها کاغذ پاره هستند. ملت از دولت می خواهد برجام را به هر قیمتی حفظ کنید