اگر احمد نوراللهی ملی‌پوش و یا شجاع خلیل‌زاده با قرارداد نزدیک یک میلیارد به جای پرسپولیس، در تیم دیگری حضور داشتند آیا رقم قرارداد آنها از این مبلغ بیشتر نبود؟

پرسپولیس

به گزارش همشهری آنلاین، ماجرای انتشار قرارداد فصل پیش بازیکنان پرسپولیس چند روز مانده به حساس ترین بازی فصل این تیم حاشیه های فراوانی برای این باشگاه به دنبال داشته است. برخی از رسانه‌ها نسبت به مبالغ دریافتی بازیکنان پرسپولیس واکنش نشان داده‌اند و حتی مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال این ارقام را شبیه رقم قرارداد تیم‌های اروپایی دانسته و گفته این قراردادها را استقلال و ۱۲ تیم لیگ برتر هم در خواب نخواهند دید.ا

اینکه میزان درآمد بازیکنان فوتبال با مردم عادی جامعه فرسنگها فاصله دارد مثل روز روشن است اما وقتی قرار است میزان و سنجه را برای یک قشر در نظر بگیریم رعایت انصاف و البته کمی رجوع به گذشته قطعا می‌تواند به ذهن فراموشکار برخی از اساتید کمک رسان باشد.

برای تیمی که برای سومین بار قهرمان لیگ شده و  جام حذفی را هم در پایان فصل تصاحب کرده آیا این ارقام آنقدر دست نیافتنی است؟ در همین لیست به اصلاح لو رفته به جز رقم قرارداد بیرانوند که اصل قرارداد او ۳و نیم میلیارد و با آپشن به ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون رسیده و مهدی ترابی که برای نیم فصل قرارداد یک میلیاردو ۷۰۰ میلیونی داشته و ۴۵۰ میلیون هم آپشن قرارداد به آن اضافه شده کدام یک از بازیکنان این تیم از استانداردهای لیگ برتر بالاتر است؟

اگر احمد نوراللهی ملی‌پوش و یا شجاع خلیل‌زاده با قرارداد نزدیک یک میلیارد به جای پرسپولیس، در تیم دیگری حضور داشتند آیا قرارداد آنها از این مبلغ بیشتر نبود؟ علی علیپور با ۵ فصل حضور در پرسپولیس مجموع دریافتی اش هنوز به دو میلیارد نرسیده است. اگر او در هر تیم لیگ برتری اقای گل می‌شد با چه مبلغی راضی به تمدید قرارداد می‌شد. قرارداد یک میلیاردی سال گذشته او حاصل سه فصل ماندگاری در این تیم و افزایش جهشی قراردادش بوده.

از قرارداد ۲۰ میلیاردی دروازه بان لیگ برتری و قراردادهای میلیون دلاری با بازیکنان پرسابقه تیم ملی در همین فصل با یک تیم متمول که بگذریم  آیا کسانی که اصرار بر مظلوم‌نمایی دارند  فراموش کرده اند بعد از گذشت ۶ سال هنوز هم بسیاری از بازیکنان درجه اول لیگ برتر در رویای بستن قراردادی به مبلغ آندو تیموریان هستند؟ سال ۹۲ که هنوز میلیارد از سکه نیفتاده بود هافبک آبیها با بستن قرارداد ۲/۲ میلیاردی یک رکورد عجیب در فوتبال ایران به جا گذاشت. رقمی نزدیک به۷۰۰ هزار دلار در زمان خودش یا به عبارتی ۱۰ میلیارد فعلی. فراموش نکنیم دو سال بعد از این اتفاق سقف قرارداد بازیکنان لیگ برتر را ۹۵۰ میلیون اعلام کرده بودند! از پول دریافت رضایتنامه نکونام و قرارداد چند میلیاردی آن هم که بگذریم در همین ابتدای فصل ماجرای اختلاف خطیر با برخی بازیکنان استقلال و راضی نشدن آنها به بستن قرارداد را که فراموش نکرده‌اید؟ تسویه با حاجی گرو و نیومایر و گونکالوس و منشا و ... چطور.

البته که پیشگیری از شکایت و تشکیل پرونده روند مطلوب و درستی است اما آیا همه تیم‌های لیگ برتری امکان این اقدام را دارند یا پرونده بدهی‌هایشان هر روز ممکن است مانند آوار بر سرشان خراب شود.

 ایرج عرب در میان همه اشتباهاتی که داشت ترجیح داد تا با پول تسویه قرارداد برانکو، بازیکنان باشگاه را حفظ کند تا بعد از جابه جایی دو مربی روی نیمکت این تیم، پرسپولیس همچنان در صدر باشد،کار درستی که تا میانه‌های فصل پرسپولیس را روی ریل موفقیت قرار داد اما وقتی حنای وعده‌های مدیریت جدید رنگی نداشت و سعی بر آن شد تا بدهی بازیکنان این تیم به پیشخور شدن درآمد باشگاه مرتبط شود، شد همانی که نباید می‌شد. انتشار پرداختی به بازیکنان از سوی کسانی که به متهم به سوء مدیریت می‌شدند. اما در خلوت اگر از بازیکنان پرسپولیس در مورد سوءمدیریت بپرسید شاید نظرشان متفاوت باشد.

با همه این اوصاف شاید برای قضاوت بهتر لازم باشد تمام معترضان به این لیست میزان واقعی قرارداد واقعی بازیکنان و البته مجموع دریافتی‌شان را منتشر کنند شاید بیرانوندهایی از میان آنها بیرون زند که در این اندازه‌ها نباشد.

کد خبر 482422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha