سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۸۵ - ۰۸:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار دو بمب در افغانستان، سه‌شنبه 4 مهر باعث کشته شدن 20 نفر از جمله چند زائر خانه خدا و یک سرباز ناتو شد.

به گزارش آسوشیتد پرس در اولین انفجار، حمله یک بمب‌گذار انتحاری به محوطه یکی از استانداری‌های جنوب افغانستان باعث کشته‌شدن 18 نفر از جمله چند متقاضی سفر به حج شد.

بنا به گفته غلام محی‌الدین-سخنگوی استاندار هلمند-  این مهاجم هنگام ورود به محوطه توسط سربازان متوقف شد و همان جا بمب‌ها را منفجر کرد.

بر اثر این انفجار 9 سرباز و 9 غیر نظامی کشته شدند و هفده نفر مجروح شدند.محمد داود صافی ستاندار هلمند هنگام انفجار درون محوطه بود اما آسیبی به وی وارد نشد.

چند زائر خانه خدا در میان کشته‌شدگان و مجروحان حادثه بودند که در انتظار دریافت مجوز برای سفر به خانه خدا به سر می‌بردند.

حمله انتحاری امروز(سه‌شنبه 4 مهر، 26 سپتامبر ) خونبارترین حمله انتحاری افغانستان پس از انفجار 28 اوت به شمار می‌رود که در آن 21 غیر نظامی کشته شدند.

همچنین انفجار یک بمب دیگر در جنوب کابل باعث کشته شدن یک سرباز ایتالیایی ناتو و یک کودک افغان شد.
این بمب کنترل از راه دور  که زیر یک پل نصب شده بود،‌ هنگام عبور کاروان خوردوهای ناتو منفجر شد و بر اثر آن یک سرباز ایتالیایی و یک کودک افغان که  سوار یک ماشین سواری از روی پل می‌گذشت، کشته شدند. 

 در این انفجار چهار سرباز ناتو و چهار غیرنظامی افغان مجروح شدند.

کد خبر 4821

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز