مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: ویژه برنامه سال نو چینی‌ها با عنوان "ایران باشکوه" در این خطه با توجه به مباحث پیش آمده درباره شیوع ویروس کرونا و با اولویت حفظ سلامتی شهروندان از دستور کار خارج شد.

سال نو چینی در یزد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، قرار بود رویداد ایران باشکوه همزمان با سال نو و تعطیلات چینی‌ها از ۴ تا ۲۰ بهمن‌ در تهران، اصفهان، یزد، کرمان، البرز، سمنان، فارس، قزوین، همدان و مناطق آزاد به‌عنوان شهرهای میزبان برگزار شود.

سیدمصطفی فاطمی افزود: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال حاضر، اجرای برنامه ایران باشکوه را از دستور کار خود خارج کرد و چند روز گذشته ابلاغیه‌ای از سوی این وزارتخانه به ادارات تابع مبنی بر رعایت این موضوع ارسال شد.

وی بیان کرد: برنامه‌های مختلفی از سوی این اداره کل برای سال نو چینی‌ها در استان در نظر گرفته شده بود اما به علت ویروس کرونا از دستور خارج شده است.

 هراس از ویروس کرونا به میزانی رسیده است که سازمان بهداشت جهانی اعلام وضعیت اضطراری بین‌المللی کرد؛ در پی شیوع ویروس کرونا، سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه ۱۰ بهمن را با اعلام وضعیت اضطراری بین‌المللی، گسترش روز افزون این ویروس در چین نگران‌کننده عنوان کرد.  

این نگرانی مدتی است که به ایران رسیده تا جایی که رویداد ایران باشکوه ویژه استقبال از گردشگران چینی، تحت تاثیر ویروس کرونا از دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خارج شد.

سال نوی چینی از مهم‌ترین تعطیلات سنتی مردم چین است؛ گاه‌شماری چینی، ترکیبی شمسی - قمری است و در آن حرکت خورشید، ماه و ستارگان، تعیین‌کننده روزها، ماه‌ها و سال‌ها است؛ این جشن هر سال بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 481828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha