معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برخی شایعات مطرح در فضای مجازی مبنی بر مشاهده بیماران مبتلا به کرونا در استان فارس را بی‌اساس خواند و از شهروندان خواست اخبار را از مجاری رسمی دنبال کنند.

کرونا -

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرسول همتی با تأکید بر این‌که هیچ موردی از ابتلا به کرونا در فارس مشاهده نشده است، افزود: انتشار برخی مطالب در رسانه‌های غیر معتبر مبنی بر مشاهده موارد ابتلا به ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور از جمله فارس شایعه است و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در استان فارس مشاهده نشده است.

وی اظهار کرد: نیروهای بهداشتی با همه امکانات به‌ صورت شبانه‌روزی در حال رصد و کنترل مبادی ورودی کشور هستند و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این زمینه تلاش خود را برای تأمین سلامت عمومی به کار بسته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: با توجه به حساسیت عمومی راجع به مسائل حوزه سلامت به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم جامعه، برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از این امر، دست به انتشار مطالب خلاف واقع زده و موجب بروز التهاب در جامعه می‌شوند.

همتی مهم‌ترین مساله در این زمینه را افزایش آگاهی عمومی برای پیشگیری صحیح دانست و از عموم مردم خواست تا با رعایت بهداشت، در سلامت عمومی جامعه سهیم شوند.

او از مردم خواست تا اخبار حوزه سلامت استان را از سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رسانه‌های معتبر و رسمی دنبال کنند.

کد خبر 481811

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha