امیدواریم فدراسیون فوتبال قبل از هر تصمیمی به این مسایل فکر کند و البته بداند که شرایط امروز فوتبال ایران با سی سال پیش بسیار متفاوت است.

امیر قلعه نویی

به گزارش همشهری آنلاین، ظاهرا تا این لحظه جمع‌بندی اهالی فدراسیون فوتبال در مورد نیمکت تیم ملی این است که آن را به امیر قلعه‌نویی بسپارند. با این وجود چون امیر در حال حاضر هدایت سپاهان را بر عهده دارد، گفته می‌شود آقایان به حضور همزمان این مربی در سپاهان و تیم ملی فکر می‌کنند؛ یعنی شبیه سناریویی که سه دهه قبل، در مورد علی پروین اجرا شد!

اگر از خرده ملاحظات فنی و اخلاقی در مورد انتخاب قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی بگذریم، حضور همزمان او در این تیم و سپاهان، قطعا عواقب تلخ و تندی خواهد داشت. به هر حال امیر در صورت انتصاب به این عنوان، خواه ناخواه چهره‌ای ملی پیدا می‌کند و رفتار و کنش‌هایش روی نیمکت این تیم بار معنایی متفاوتی پیدا خواهد کرد. به علاوه حضور در تیم ملی که اتفاقا در فروردین هم دو بازی رسمی دارد، بخشی از تمرکز قلعه‌نویی را از بین می‌برد و این طبعا به ضرر سپاهان است؛ تیمی که در کورس قهرمانی قرار دارد و بعد از سال‌ها امیدوار به فتح جام است.

از همه اینها که بگذریم بالاخره رقابت در لیگ برتر داغ است و از نظر قواعد بازی جوانمردانه هم «صلاح» نیست بازیکنان در مقابل تیمی به میدان بروند که سرمربی‌اش به طور همزمان سرمربی تیم ملی هم هست و تصمیمات او می‌تواند آینده حرفه‌ای یک بازیکن را زیر و رو کند. این مدل از رقابت قطعا «شائبه‌برانگیز» خواهد بود؛ بنابراین امیدواریم فدراسیون فوتبال قبل از هر تصمیمی به این مسایل فکر کند و البته بداند که شرایط امروز فوتبال ایران با سی سال پیش بسیار متفاوت است.

کد خبر 481272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha