برخی منابع مدعی شده‌اند که هواپیمایی که روز دوشنبه در افغانستان سقوط کرد حامل مایک دی آندریا مسئول میز ایران در سیا، مشهور به «آیت الله مایک» بوده است. اما آیت‌الله مایک کیست؟

دي آندرا

به گزارش همشهری آنلاین ، مایکل دی آندره که از سال ۱۹۷۹ مامور عملیاتی سازمان سیا بوده است.

او به آیت الله مایک » مشهور است.

  • آیت‌الله مایک کیست؟

مایک دی آندره، مامور سازمان سیا و مشهور به آیت الله مایک مدیر سیا در امور ایران و افغانستان و طراح ترور سردار سلیمانی، عماد مقنیه، ابو مهدی المهندس است. او مدیر همه عملیات‌های مخفی برای بی ثبات کردن ایران نیز هست.

«وترنز تودی» به نقل از منابع اطلاعاتی روسیه نوشت مایک دی آندرا که مسئول پرونده ترور سردار شهید، قاسم سلیمانی بود در حادثه سقوط هواپیمای آمریکایی در افغانستان کشته شده است.

 آندرا شاخص‌ترین چهره سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. وی مسئول عملیات‌های سیا علیه عراق،‌ ایران و افغانستان بوده است.

گروه طالبان روز دوشنبه در بیانیه‌ای به‌طور رسمی اعلام کرد که یک فروند هواپیمای آمریکایی را در ولایت غزنی افغانستان سرنگون کرده است، ویدیویی را از لاشه این هواپیما پس از سرنگونی منتشر کرد. 

نیویورک تایمز در مقاله‌ای به تاریخ ژوئن سال 2017، (12 خرداد 1396) از «مایکل دی آندریا» اسم به میان آورد. در CIA به او لقب‌ «شاهزاده تاریکی» و «آیت الله مایک» داده‌اند. 

  • تصاویر از وی ببینید

کد خبر 481144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
    2 0
    این عکس بازیگری هست که در نقش شخصیت مایکل د-اندریا در فیلم Zero Dark Thirty 2012 بازی کرده. تمام عکسهایی که در تلویزیون و سایتها پخش شده همه متعلق به همین بازیگر Fredric Lehne در نقش “مایکل دِاندریا” یا همان “ایت‌الله مایک” است.
  • امین IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    5 0
    از قدیم گفتن دست بالای دست هست این مثل رو باید براي ترامپ ترجمه کنید بفهمه یک سردار مارو بزنه تا اخرین لحظه ریاست جمهوریش باید تاوان بد