بانوان منطقه ۱۴ این روزها در فضایی امن و محصور دوچرخه سواری را تجربه کنند و این اتفاق خوش که به تازگی رخ داده، بازتاب خوبی در منطقه داشته است.

دوچرخه سواری مادران

همشهری آنلاین/ مژگان مهرابی: در همسایگی بوستان گلسار، قطعه زمین بزرگی است که در آن پارک آموزش ترافیک قرار دارد. مکانی آموزشی برای کودکان و نوجوانان که به مدت ۲ سال بسته بود و هیچ فعالیتی نداشت. از چند هفته پیش این پارک فعالیتش را از سر گرفته و اتفاق نیک تر این که در کنار آن مسیر دوچرخه سواری ویژه بانوان هم راه اندازی شده است.

«طاهره نبی» مدیر پارک آموزش ترافیک درباره آن می گوید: «منطقه ۱۴ به دارالمومنین معروف است و بافت مذهبی دارد. از این رو بسیاری از خانواده ها تمایل به دوچرخه سواری دختر یا همسرشان در مسیرهای دوچرخه سواری منطقه را ندارند. با ایجاد این مسیر دوچرخه سواری در کنار پارک آموزش ترافیک مادران می توانند همراه فرزندشان به این جا بیایند. » دورتادور مسیر دوچرخه سواری با پوشش محصورکننده، استتار شده و بانوان به راحتی می توانند لحظات شادی را تجربه کنند. » به گفته نبی برای تفریح و آموزش بانوان، ۶۰ دوچرخه در نظر گرفته شده و از ساعت ۸ تا ۱۷ در اختیار آن ها قرار می گیرد.

دوچرخه سواری با چاشنی خنده

«حمیده دادگر» یکی از بانوان محله شهدای گمنام چند روزی است همراه دخترش برای تفریح به این جا می آید. او می گوید: «دختر خردسالم در کلاس های آموزشی پارک ترافیک شرکت می کند و در این فاصله زمانی من هم دوچرخه سواری یاد می گیرم. جو شاد و مفرحی در این جا حاکم است و بانوان از کنار هم بودن لذت می برند.»

بانوی میانسالی که برای اولین بار دوچرخه سواری را تجربه می کند در ادامه صحبت های دادگر می افزاید: «مسیر دوچرخه سواری در منطقه ۱۴ کم نیست اما امکان استفاده از آن ها برای بانوان وجود نداشت. ما ساعتی از روز را می توانیم ورزش کنیم و شاد باشیم. » به گفته نبی در یکی ۲ هفته بعد از راه اندازی پارک آموزش ترافیک بانوان استقبال چشمگیری از این مسیر دوچرخه سواری کرده اند. او می گوید: «پارک آموزش ترافیک بازسازی شده و المان های جدیدی برای آن در نظر گرفته شده است. »
پارک آموزش ترافیک در خیابان نبردجنوبی، خیابان علامه شمالی، کوچه شیخ سفلی واقع شده است.
اگر علاقه مند به حضور در این پارک و دوچرخه سواری هستید برای کسب اطلاع بیشتر با شماره تلفن ۳۳۸۳۶۴۸۳ تماس بگیرید.

کد خبر 481127

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha