مدیر امور منابع آب گنبدکاووس در شرق استان گلستان اعلام کرد: حجم ذخیره شده آب درسه سد "بوستان، گلستان و دانشمند"، دو آب‌بندان "کرند و اینچه‌برون" و دو تالاب بین‌المللی "آلاگل و آلماگل" این شهرستان ۶۸.۹ میلیون متر مکعب است.

میزان آب مخازن و سدهای گنبدکاووس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حسین قنبری دوشنبه هفتم بهمن اظهار کرد: ذخیره این میزان آب در مخازن و سدهای گنبدکاووس، استان گلستان در سال جاری معادل ۳۲ درصد ظرفیت آنها است که نسبت به مدت مشابه سال قبل و به سبب بارش‌های خوب روزهای آغازین امسال، چهار درصد افزایش دارد.

وی گفت: میزان بارش‌ها در سال آبی امسال یعنی از مهر تا پایان دی ماه در گنبدکاووس، در این شهرستان ۷۵.۹ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸.۶ درصد و نسبت به دوره درازمدت نیز ۳۸.۲ درصد کاهش داشته است.

قنبری اضافه کرد: در سال آبی جاری میزان بارش در حوضه آبخیز گرگانرود ۱۶۰.۸ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۸.۳ درصد و در مقایسه با دور درازمدت هم ۲۵.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گفته وی، میزان بارش از ابتدای مهر تا پایان دی ماه امسال در حوضه آبخیز اترک نیز ۵۵.۹ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵.۳ درصد و نسبت به دوره درازمدت ۴۹.۵ درصد کاهش داشته است.

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس همچنین گفت که در حال حاضر حجم ذخیره آب در سد بوستان هشت میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب، در سد گلستان ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب و در سد دانشمند ۲۰۰ هزار متر مکعب است.

قنبری گفت: حجم ذخیره آب در آب‌بندان کرند واقع در منطقه شمالی گنبدکاووس ۳۰۰ هزار متر مکعب و حجم آب در آب‌بندان اینچه‌برون همین منطقه،  چهار میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب است که حجم آب در تالاب بین‌المللی آلماگل چهار میلیون مترمکعب و در تالاب آلاگل ۴۱ میلیون مترمکعب است.

شهرستان گنبدکاووس با اقلیم خشک و نیمه‌بیابانی ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 480888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha