مدیر کل گمرک استان سمنان گفت: با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا، کالاهای وارداتی از چین با حساسیت بیشتری کنترل می‌شود.

گمرک سمنان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، علی سعدالدین اظهار کرد: احتمال خطر انتقال ویروس از طریق برخی کالاها و از جمله کالاهای بهداشتی و... وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به حجم بالای واردات استان سمنان از چین آیا کنترل ویژه‌ای بر فرایند واردات در این مقطع زمانی وجود دارد، بیان کرد: کنترل کاملا جدی در این بخش صورت می‌گیرد و کالاها به خصوص کالاهای بهداشتی، آرایشی و... از چند صافی عبور می‌کنند تا از سلامت آنها مطمئن شویم بنابراین مصرف‌کنندگان نباید دغدغه‌ای در این زمینه داشته باشند.

مدیر کل گمرک استان سمنان از چنین به عنوان یکی از کشورهایی نام برد که نه فقط استان که کشور مراودات تجاری بالایی با آن دارد، بیان کرد: با توجه به ضریب بالای خطر ویروس کرونا در همه مبادی ورودی با حساسیت بالایی به این امر توجه می‌شود.

سعدالدین همچنین از تشکیل ۳۳ پرونده به ظن قاچاق کالا در گمرک این استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: ارزش این کالاها که اغلب از طریق نیروی انتظامی استان به این اداره کل ارجاع شده بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی گفت: تناژ این کالاهای قاچاق را بیش از ۱۸۰۰ تن اعلام کرد، مقابله با قاچاق کالا در همه دستگاه‌های متولی و از جمله گمرک استان با حساسیت بالا پیگیری و با متخلفان برابر قوانین برخورد می‌شود.

اخیرا ویروس کشنده کرونا در اقصی نقاط چین و ورایِ آن شیوع پیدا کرده و صدها نفر را آلوده کرده است. به گفته کارشناسان این ویروس جدا از تهدید سلامت در چین، اقتصاد این کشور و دنیا را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

چین یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری ایران است و استان سمنان نیز چه در بخش واردات و چه در صادرات مراوداتی با این کشور دارد.

کد خبر 480819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha