سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: اجرای چهاردهمین طرح آمایش و تمدید یک ساله اقامت پناهندگان و اتباع خارجی دارای کارت آمایش در استان از امروز ۷ بهمن به مدت ۲ هفته تمدید شد.

اتباع خارجی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا اشرفی افزود: برای فعال کردن سامانه یکپارچه اتباع و مهاجران برای آن دسته از اتباع باقی‌مانده مشمول طرح آمایش ۱۴ شامل دارندگان کارت آمایش ۱۳ و هویت ۱۲ که تاکنون موفق به شرکت در آمایش نشده‌اند، مهلت تعیین شده تمدید شد.

وی اظهار کرد: در مورد آن دسته از اتباعی که برابر مجوزهای صادره از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای برگ تردد معادل کارت آمایش ۱۴ است، صدور کارت آنان از طریق سامانه در مدت زمان اشاره شده بلامانع خواهد بود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: اتباع خارجی مشمول این طرح برای ثبت درخواست تمدید و یا صدور پروانه کار می‌توانند به دفتر کفالت، اقامت و اشتغال اتباع خارجی و سامانه سیام مراجعه کنند.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۵۲ گشت مشترک به منظور شناسایی اشتغال اتباع بیگانه بدون پروانه کار با دستگاه‌های مرتبط در استان صورت گرفته است. همچنین در این مدت ۳۴۱ مورد بازرسی از کارگاه‌های فعال در سطح استان به منظور نظارت بر حسن اجرای قوانین به‌کارگیری اتباع خارجی انجام شده است.

اشرفی ادامه داد: در این بازرسی‌ها ۵۷ تبعه بدون پروانه کار در استان شناسایی شد و ۵ مورد معرفی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی صورت گرفته است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کارفرمایانی که اقدام به استفاده از خدمات اتباع خارجی بدون پروانه کار کنند به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه ملزم به پرداخت جریمه خواهند شد.

وی از صدور ۱۸ فقره پروانه کار برای اتباع خارجی در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۷ فقره پروانه‌کار اتباع خارجی در استان تمدید و ۶۹ پروانه کار نیز در همین مدت ابطال شده است.

کد خبر 480815

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha