معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا از مبادی مرزی آذربایجان‌شرقی انجام شده و ورود شهروندان کشورهای آلوده به ویروس کرونا تحت کنترل است.  

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباسعلی درستی افزود: هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان آذربایجان‌شرقی گزارش نشده و مجموعه بهداشت و درمان استان همه تلاش خود را برای پیشگیری از ورود این ویروس انجام می‌دهد.  

وی در مورد وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان اظهار کرد: معمولا در مورد بیماری آنفلوانزا به‌طور رایج بعد از موج اول، با فاصله زمانی غیر قابل پیش بینی موج دومی هم اتفاق می‌افتد که تاکنون هیچ گونه علائمی از آن در آذربایجان‌شرقی مشاهده نشده است.  

درستی گفت: شیوع بیماری آنفلوانزا غیر قابل پیش بینی است، ممکن است آنفلوانزا هفته دیگر یا ماه دیگر شایع شود یا به طور کلی، موج دومی در کار نباشد، اما با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، مراکز بهداشتی و درمانی در آمادگی کامل قرار دارند.  

وی ادامه داد: بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها در موج اول آنفلوانزا نیز در حالت آمادگی کامل قرار داشتند و این در حالی است که بیشتر بخش‌هایی که برای این موضوع پیش بینی کرده بودیم، مورد استفاده قرار نگرفت.  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در مورد علائم آنفلوانزا نیز اضافه کرد: معمولا همان علائم بیماری سرماخورگی بوده اما آنفلوانزا با تب، بیحالی و درد عضلانی نیز همراه است.  

کد خبر 480706

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha