دستیار و مشاور رهبر انقلاب گفت: اگر شهید حسن طهرانی‌مقدم پدر موشکی ایران شناخته می‌شود سردار محسن رفیقدوست نیز پدربزرگ موشکی ایران است.

رحیم صفوی رفیقدوست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، مراسم رونمایی از کتاب «خاطرات سردار محسن رفیقدوست» عصر امروز در مجموعه باغ کتاب تهران با حضور شخصیت‌های سیاسی و نظامی برگزار شد.

سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی رحیم صفوی دستیار و مشاور رهبر انقلاب در این مراسم رونمایی گفت: بنده آثار ارزشمند مرکز اسناد انقلاب اسلامی را بسیار می‌خوانم و می‌پسندم. هر چند کتاب‌های بسیاری می‌خوانم اما به جوانان توصیه می‌کنم کتاب «تاریخ جدید جهان» ترجمه ابوالقاسم طاهری و دو جلد «خاطرات جنگ جهانی دوم چرچیل» را مطالعه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با عجیب خواندن شخصیت چرچیل توضیح داد: او سال ۱۹۴۳ همراه با استالین و افراد دیگر به کاخ سعدآباد می‌آید. چه خوب است کنفرانس کاخ سعدآباد را مطالعه کنید و این را بدانید کسانی که تاریخ را نخوانده باشند مجبور به تکرار تاریخ خواهند شد.

دستیار و مشاور رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما باید تاریخ جهان،‌ منطقه و کشورمان را مطالعه کرده و بدانیم،‌ گفت: ۵ انقلاب بزرگ در قرن بیستم رخ داد. از ۱۹۱۷ روسیه تا انقلاب کمونیستی چین در سال ۱۹۴۹، انقلاب مردم هند در سال ۱۹۴۷ تا انقلاب مردم کوبا در ۱۹۵۹ و انقلاب کبیر اسلامی در ۱۹۷۹. انقلاب‌ها با چند شاخصه سنجیده می‌شوند و اولین شاخصه آنها شخصیت کاریزماتیک رهبر آن انقلاب‌هاست. اینکه رهبر انقلاب چه کسی بوده است، اندیشه و تفکرش چه بوده است و دوم اینکه اهداف،‌ آرمان و چارچوب آن انقلاب بیان شود. اینکه چه چارچوبی داشته، درواقع چارچوب انقلاب ما قرآن، سیره حضرت رسول و ائمه است. اما سومین شاخص نفوذ و تاثیرگذاری، گسترش و بازتاب آن انقلاب‌هاست، زیرا برخی انقلاب‌ها حوزه نفوذ جهانی دارند و چهارمین شاخص یاران و همراهان و تربیت‌شدگان آن انقلاب است. اینکه چه کسانی همراهان آن انقلاب بوده‌اند. مثل قاسم سلیمانی که محصول انقلاب و مکتب امام(ره) ‌است. او محصول دفاع مقدس و سپاه پاسداران و ۸ سال دفاع مقدس است.

وی به رونمایی از کتاب «خاطرات محسن رفیقدوست» اشاره کرد و گفت: در جمله پیشین از شاخص‌های انقلاب‌ها صحبت کردم. شاخص چهارم همراهان و تربیت‌شدگان هر انقلاب بودند که موضوع سخن امروز من همین است. بنده هر دو جلد کتاب آقای رفیقدوست را مطالعه کرد و نظر خودم را در باره آنها صراحتا عنوان کردم. علاوه بر آنچه در کتاب آمده، می‌گویم او چیزهایی را به صراحت گفته که تاکنون مردم ما نشنیده‌اند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه بنده ۴۰ سال است که آقای رفیقدوست را می‌شناسم؛ او از ابتدای پایه‌گذاری سپاه در اصفهان، کردستان و دوران جنگ تاکنون فعالیت‌های مفیدی داشته، تصریح کرد: ما هم‌اکنون هم خدمت ایشان هستیم و فعالیت‌های مشترکی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی داریم. اگر در چند جمله بخواهم او را تعریف کنم، می‌گویم یک چهره ماندگار سپاه و انقلاب و ولایت‌مدار. هم در زمان امام(ره) و هم در زمان حاضر به رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، بنده سردار رفیقدوست را مومن، شجاع، خردمند،‌ عاقل و مهربان می‌شناسم. ایشان بسیار مهربان است، ‌نسبت به کودکان، ضعفا و خانواده‌های شهدا. هرگز نشد کاری درباره خانواده شهیدی به او ارجاع دهم و او مشکل آن فرزند و خانواده شهید را حل نکند. رفیقدوست یکی از شخصیت‌های بنیانگذار سپاه و یکی از ارکان پیروزی‌آفرین در عملیات سال‌های دفاع مقدس بود. او را باید پدربزرگ موشکی ایران نامید، هر چند سردار شهید حسن طهرانی‌مقدم به نام پدر موشکی ایران لقب گرفت، اما سال ۶۲ برای اولین بار در خدمت آقای رفیقدوست به سوریه و لیبی رفتیم. ایشان برای اولین بار موشک را وارد ایران کرد و صنعت موشکی را بنیان نهاد.

مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر امروز موشک‌های ایران پایگاه عین‌الاسد را هدف قرار می‌دهند، بنیانگذار این موشک‌ها آقای رفیقدوست است، توضیح داد: همانطور که گفتم او پدربزرگ موشکی ایران است. او توانست سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی سپاه را تجهیز کند و برای آنها تدارکات جنگی بیاورد.

به گفته وی، با فرمان امام خمینی(ره) ۲ میلیون بسیجی وارد جنگ شدند. اسلحه، پوتین و مهمات می‌خواستند و در یک عملیات فاو ۷۰ شبانه روز ما جنگیدیم و جنگ به طول انجامید. هفته دوم واقعا نگران مهمات شدیم، اما آقای رفیقدوست گفت شما با همان شتاب به ادامه زدن گلوله بپردازید و من مهمات را جور می‌کنم و بلافاصله با یک تلفن از سوریه، یک هزار تن مهمات وارد جبهه کرد، هر چند ۳۵ هزار تن مهمات از چین خریداری شده بود، ‌اما به دلیل قطع ارتباط وصول کمی با تاخیر همراه بود.

سرلشکر رحیم صفوی با بیان اینکه برای عملیات فاو لباس غواصی و موتور قایق نیاز داشتیم که بلافاصله ۳ هزار قایق و لباس غواصی باید به نحوی خریداری می‌شد که عراقی‌ها بویی از این خرید نبرند، گفت: ببینید! آقای رفیقدوست با چه تدبیری موتور قایق و لباس غواصی را تهیه کرد که کشورهای خارجی نتوانستند به عراق اطلاعات بدهند. او وزیر سپاه بود اما در عملیات‌ها وارد جبهه می‌شد،‌ حتی تا مرز شهادت هم پیش رفت و از مرگ نمی‌هراسید. این سخنان من از روی احساسات نیست، چون ترسوها و نامردها به جبهه نمی‌آیند. جنگ و جبهه جای مردان مرد است. اگر می‌خواهید شخصیت یک فرد را بشناسید سه شاخص را در او بسنجید؛ اول اندیشه و تفکر، دوم اخلاق و رفتار با گروه‌های سنی مختلف و سوم عملکرد او را در ترازوی سنجش قرار دهید. اندیشه رفیقدوست اسلامی است. خودش را با امام(ره) همراه کرد و آنچه مراجع گفتند را عمل کرد.

وی افزود: آقای رفیقدوست حافظه بسیار عالی‌ای دارد، ‌اخلاق و رفتارش بازاری است و همه بسیجی‌ها او را دوست دارند، حتی حاج قاسم. آقای رفیقدوست با مردم عادی و فرزندان شهدا رفتار محمدی داشت. او از ۱۱ سالگی در فعالیت‌های انقلابی در مسجد لرزاده دستگیر شد. در منزل آیت‌الله کاشانی فعال بود و من ۴۰ سال است که او را می‌شناسم، او از خط امام(ره) و رهبری تخطی نکرد. اینکه کسی از صراط ولایت خارج نشود عاقبت بخیر می‌شود. اما اگر کسی از صراط خارج شد عاقبت بخیری ندارد. خصوصا سیاسیون. هر که از خط ولایت جدا شد، خوراک و طعمه گرگ‌های سیاسی خواهد شد.

کد خبر 480671

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جانبازجنگ IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    2 0
    سردارصفوی بااحترام... آقای رفیقدوست برای انقلاب وجنگ خیلی خدمت کردند. اما نه به این حدی که شمافرمودید! بقول فرمایش شما،ایشان بازاری هستند!
  • هادی IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    2 0
    خطرمنم منم جدی است. به قول امام بگویید مکتب من.