معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با احتمال اینکه علت تلف شدن پرندگان در میانکاله سم بوتولیسم باشد درباره منشاء تولید آن توضیح داد.

مرگ پرندگان میانکاله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صفرعلی ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا علت تلف شدن چندین هزار پرنده در میانکاله مشخص شده است یا خیر، گفت: براساس گزارش‌ها، حدود ۲هزار قطعه پرنده در میانکاله تلف شده‌اند و تیم‌های دامپزشکی در حال بازدید میدانی، نمونه‌برداری و آزمایش هستند.

وی ادامه داد: ابتلا به بیماری نیوکاسل و آنفلوآنزا منتفی است و احتمال می‌رود سم بوتولیسم باشد، یعنی ریشه گیاهان پوسیده سمی تولید می‌کنند که بسیار کشنده است و ممکن است این موضوع عامل تلف شدن پرندگان باشد.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور اظهار کرد: علت این موضوع ظرف یک هفته آینده مشخص می‌شود که چه نوع سمی بوده، همچنین در کنار آن نیز سایر علت‌ها همچون باکتری و انگل  بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی ما از تجارب گذشته از جمله در منطقه ارس و رفتار پرندگان نشان می‌دهد که تلفات به حدود ۴تا ۵ هزار قطعه می‌رسد، گفت: در این منطقه تمام اقدامات دفن بهداشتی  انجام می‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد.

کد خبر 480650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha