شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸
۰ نفر

گَلوگاه یکی از شهرهای شرقی استان مازندران است. این شهر جاذبه‌های طبیعی و یک گورستان تاریخی ویژه دارد که دیدن آنها خالی از لطف نیست.

توسکا چشمه

همشهری آنلاین: برای رفتن به مازندران ۳ محور اصلی فیروزکوه، هراز و چالوس وجود دارد؛ هر یک از این محورها نیز چه در ایام تعطیل و چه در ایام غیرتعطیل پرتردد هستند. چنانچه قصد سفر به سمت گلوگاه را دارید باید در محور فیروزکوه از سوادکوه، قائم‌شهر، ساری، نکا و بهشهر عبور کنید تا به گلوگاه برسید. فاصله بهشهر تا گلوگاه نیز ۲۷ کیلومتر است. گلوگاه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیاری دارد که دیدن هریک از آنها خالی از لطف نیست.

توسکا چشمه

توسکا چشمه، دهستانی از توابع بخش مرکزی گلوگاه است که در مسیر گلوگاه به دامغان و در میان اراضی جنگلی و کوهستانی قرار دارد. توسکا چشمه به دلیل داشتن طبیعتی زیبا و وجود درختان توسکا در بهار و به‌ویژه تابستان پذیرای گردشگران بسیاری است زیرا در گرم‌ترین ماه سال هم جزو خنک‌ترین منطقه مازندران محسوب می‌شود. این منطقه امکانات گردشگری نیز دارد.

 نیالا و گورستان سفیدچاه

نیالا، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان گلوگاه است. گورستان سپیدچاه در بخش یانه و روستای نیالا واقع است. این گورستان اولین قبرستان مسلمانان در ایران است. نقوش مختلفی روی سنگ‌های عمودی قبرستان حکاکی شده که نشان از شخصیت، کسب و کار و حتی خلق و خوی فرد آرمیده در قبر است. این گورستان نیز در سال۸۱ به ثبت ملی رسیده است.

دریای آرام

در ۵ کیلومتری گلوگاه ساحل دریای آرام به‌عنوان یک جاذبه‌ تفریحی قرار دارد.  به آن دریای آرام می‌گویند، زیرا امواج دریای خزر در گلوگاه آرام‌ترین حالت ممکن را دارد و خبری از موج‌های بزرگ نیست. در این مکان می‌توانید با توجه به امکانات گردشگری از سفر خود لذت ببرید.

کد خبر 480607
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha