مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گیلان گفت: ۸۰ هزار نفر در استان برای بهره‌مندی از مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت، زیر پوشش این بیمه هستند و بیشترین تعداد مربوط به شهرستان لنگرود است.

کشاورزی

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، هانی قلی‌پور در فرمانداری آستارا اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر فعالیت خود را از سال ۸۴ آغاز کرد و اکنون ۶ میلیون نفر در روستاهای کشور، شرایط زیرپوشش قرار گرفتن در آن را دارند و سهم استان گیلان ۳۳۰ هزار خانوار است.

وی ادامه داد: افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله می‌توانند با عضویت در صندوق و پرداخت حداقل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و حداکثر ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال در سال، از خدمات آن استفاده کنند.

قلی‌پور گفت: برخورداری از مستمری بازنشستگی با حداقل ۶۵ سال سن و مستمری از کارافتادگی و فوت از مزایای این بیمه است و دولت با اختصاص اعتبارات لازم از توسعه بیمه حمایت می‌کند.

وی افزود: در آستارا حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر زیر پوشش این صندوق بیمه هستند و تا سقف ۹ هزار نفر می‌توان در این شهرستان بیمه کرد.

حسن رستم‌زاد، فرماندار آستارا هم خواستار همراهی بخشداران و دهیاران در ترویج بیمه در روستاها شد و فراگیر شدن بیمه‌ها را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و رفع نگرانی‌ها مهم دانست.

استان گیلان با ۱۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۱۶ شهرستان، ۱۰۹ دهستان و ۲ هزار و ۵۸۳ آبادی است و شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در منتهی الیه غرب این استان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.

کد خبر 480518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha