مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
۰ نفر

استاندار زنجان گفت: ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن به زنجان اختصاص یافته است.  

طرح اقدام ملی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فتح‌الله حقیقی، در مجمع عمومی عادی هیات امنای انجمن خیران مسکن‌ساز استان زنجان اظهار کرد: از منتخبان این مجمع انتظار داریم که برای تسهیل خدمات خیران گام‌های عملی و نه شعاری بردارند. در بخش تولید مسکن در بافت‌های فرسوده، پروژه‌های مشارکتی و حمایتی سهمیه استان زنجان ۷۰۰۰ واحد بود که این سهمیه به ۱۳ هزار و ۳۰۰ واحد افزایش یافته است.  

وی گفت: سهمیه احداث و نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۲۷۰۰ واحد است، پروژه‌های حمایتی در قالب ثبت‌نام طرح اقدام ملی تولید مسکن ۹۹۲۰ واحد و پروژه‌های مشارکتی ۶۸۰ واحد است که ۱۲۰۰ واحد در مرحله پی‌کنی است.  

استاندار زنجان، آورده سهم دولت و تسهیلات سرمایه‌گذاری پروژه‌های اقدام ملی تولید مسکن را ۵۰۰۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: ثبت‌نام کنندگان این طرح پیمایش می‌شوند و پیش‌بینی می‌کنیم با خارج شدن کسانی که واجد شرایط نیستند، دو نوبت دیگر بازگشایی سایت برای نام‌نویسی متقاضیان را داشته باشیم.  

این مسئول ادامه داد: در بخش به‌سازی و نوسازی مسکن روستایی، احداث مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول و بیشتر و نیز تسهیلات حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره)، در سال گذشته، ۳۸۵۵ واحد با ۷۴ میلیارد تومان واحد روستایی ساخته شده که این رقم در سال‌جاری به ۹۵۴۸ واحد با مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان رسیده است.  

وی بیان کرد: اعتبار ملی وام روستایی برای روستاییان از ۱۷ میلیارد تومان در سال گذشته به ۳۰ میلیارد تومان رسیده است، امسال تسهیلات تبصره ۱۶ برای کمیته امداد و بهزیستی نیز از ۱۴ میلیارد تومان به ۳۳ میلیارد تومان ارتقا داشته است.  

رئیس انجمن خیران مسکن‌ساز استان زنجان نیز در این مجمع، گسترش سنت حسنه وقف در امر تامین مسکن، تلاش برای اعتلای فرهنگ ساخت و تولید مسکن مناسب ارزان‌قیمت و اهتمام برای تقویت بنیه مالی انجمن و تامین منابع مورد نیاز را از اهداف تاسیس این انجمن عنوان کرد.  

اسرافیل نیازی افزود: تاکنون ۷۶۳ واحد در قالب خیران مسکن‌ساز احداث شده و ۱۹۸ واحد به متقاضیان زیر پوشش کمیته امداد، ۱۱۶ واحد به متقاضیان زیر پوشش بهزیستی و ۴۴۹ واحد به افراد محروم واگذار شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این مجمع، تصریح کرد: طرح اقدام ملی برای تولید مسکن در سطح کشور آغاز شده که دهک‌های مختلف در قالب جامعه هدف این طرح را دربر می‌گیرد و در این طرح تامین زمین به‌عنوان آورده دولت در نظر گرفته شده است.  

مسعود بیات‌منش گفت: ساخت یک واحد ۷۰ یا ۸۰ متری حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه می‌برد،  یک‌سوم این هزینه به تامین زمین اختصاص دارد. در طرح اقدام ملی تولید مسکن سعی کردیم زمین‌هایی را در نظر بگیریم که ارزش‌افزوده ایجاد و مالکان زمین‌های اطراف را به ساخت و ساز تشویق کند.  

کد خبر 480482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha