در حالی که اکثریت توجه‌ها بر موضوع نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی متمرکز است، خبرهای جالب توجهی طی روزهای اخیر پیرامون تأیید صلاحیت داوطلبان حضور در انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری منتشر شده است.

مجلس خبرگان رهبری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، بر اساس این اخبار، آیات محمدتقی مصباح یزدی و محمد یزدی که در انتخابات سال ۹۴ برای پنجمین دوره مجلس خبرگان از تهران نامزد شده بودند و برای حضور در جمع خبرگان رأی نیاوردند، این بار با ثبت نام از حوزه‌های انتخابیه خراسان رضوی و قم و بر اساس انصراف و رد صلاحیت قابل توجه داوطلبان رقیب با احتمال بیشتری از رأی‌آوری همراهند.

به گفته رئیس حوزه انتخابیه انتخابات میاندوره‌ای خبرگان رهبری در خراسان رضوی که حوزه ثبت نامی آیت‌الله مصباح یزدی است از میان ۲۹ نامزد شرکت در نخستین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۲ نفر انصراف دادند و از میان ۱۷ داوطلب باقیمانده صلاحیت چهار نفر توسط شورای نگهبان تأیید شده است که البته مطابق قانون رد صلاحیت شدگان برای اعتراض فرصت دارند.

در حوزه انتخابیه قم هم از میان ۵۷ ثبت نام شده، ۲۹ نفر انصراف دادند و  از میان ۲۸ نفر باقیمانده نیز تنها دو نفر یعنی آیت‌الله محمد یزدی و طلبه جوان و ناشناخته‌ای به نام رضا پورصدیق تأیید صلاحیت شدند.

کد خبر 480456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    5 2
    اینکه‌تازگی‌ندارد‌در‌دور‌اول‌انتخاب‌مجلس‌خبرگان‌در‌ادربایجان‌شرقی‌فقط‌یک‌کاندید‌بود‌و‌او‌تنها‌با‌خودش‌مبارزه‌می‌کرد‌
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    3 0
    امسال ،سال اصول گراها هست این شاالله مشکل ازدواج جوانان حل کنند
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    2 0
    باید دید مردم چه تصمیمی میگیرند