شهر ووهان، مرکز شیوع اخیر کورونا ویروس جدید، کار بلندپروازانه ساختن ۱۰ روزه یک بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی جدید برای درمان مبتلایان در این همه‌گیری را آغاز کرده است.

building hospital

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین برای تسریع ساخت‌وساز، این بیمارستان با ساختمان‌های پیش‌ساخته در اطراف یک مجتمع تفریحی کارگران محلی، درون باغ‌های نزدیک یک دریاچه در حاشیه شهر برپا می‌شود.

گرچه ساختن این بیمارستان در ۱۰ روز بلندپروازانه به نظر می‌رسد، اما چین از لحاظ ساختن بیمارستان‌ها در مدتی کوتاه در پاسخ به بحران‌های عمده بهداشتی شهرت دارد. پکن در سال ۲۰۰۳ در هنگام شیوع سارز (نشانگان شدید حاد تنفسی ناشی از یک کورونا ویروس دیگر) ۷۰۰۰ کارگر در پکن بیمارستان شیائوتانگشان را در حومه شمالی پکن فقط در یک هفته ساختند. 

مقامات شهر ووهان می‌گویند بیمارستان شیائوتانگ‌شان نیز که با ساختمان‌های پیش‌ساخته برپا شد، الگویی برای ساخت بیمارستان جدید در این شهر بوده است که در زمینی به وسعت ۲۵۰۰۰ متر مربع ساخته می‌شود.

بیمارستانی که در پایتخت چین ساخته شد، دارای واحدهای ایزوله انفرادی بود که شبیه به ردیفی از کابین‌های کوچک به نظر می‌رسیدند. این بیمارستان در طول دو ماه یک هفتم همه بیماران مبتلا به سارز در چین را درمان کرد و رسانه‌های محلی آن را «معجزه‌ای در تاریخ علم پزشکی» نامیدند.

این بیمارستان کمتر از دو ماه بعد پس از اینکه ثابت شد که همه‌گیری سارز در چین فروکش کرده است، بسته شد.

ماشین‌های ساختمانی از جمله ۳۵ ماشین خاکبردار و ۱۰ بولدوزر پنجشنبه شب ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) به محل ساخت وارد شدند با این هدف که تا دوشنبه ۳ فوریه (۱۴ بهمن) بیمارستان را تکمیل کنند.

شرکت دولتی مهندسی ساخت چین، یکی از شرکت‌هایی که در ساخت این بیمارستان شرکت دارد، گفت بیش از ۱۰۰ کارگر در محل دارد.

استفاده از ساختمان‌های موقتی پیش‌ساخته نه تنها باعث سرعت ساخت‌وساز می‌شود، بلکه هزینه‌ها را پایین نگه می‌دارد.

ساختن این بیمارستان در هنگامی در ووهان شروع شد که گزارش‌های حاکی از کمبود تخت‌های بیمارستانی طراحی‌شده برای مقابله با شیوع بیماری‌های عفونی در شهر منتشر شد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها کوروناویروس جدید تا به حال دست ۱۳۷۲ نفر را آلوده کرده و باعث مرگ ۴۱ نفر شده است. محدودیت‌های رفت‌وآمد در ۱۵ شهر چین که جمعیتی ۵۶ میلیون نفری را شامل می‌شود، برای جلوگیری از گسترش ویروس اعمال شده است.

کد خبر 480445

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد دهشور IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۶
    0 0
    سلام. بسیاربسیارعالی.
  • دکتر بافرانی ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
    0 0
    سلام ارادتمند واقعا عالی است ورمز موفقیت آن درستکاری وصداقت در کار است ولی در ایران اولین انگیزه برای ساخت دولتی و ملی درصد افراد درگیر کار است یعنی یکسال طول می کشه که شرکتی پیدا بشه که درصد بیشتری به عومل مجری طرح بده یعنی از دم دزد وبدون صداقت